بانک و بیمه

به عدد رویایی افزایش سرمایه بانک‌های دولتی رسیدیم/ مدیران بانکی بابت هر قدم مردمی از خدا ثواب می‌گیرند


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، عباس حسینی در اولین همایش ملی قرض‌الحسنه با اشاره به مسئولیت دولت در برابر مردم اظهار داشت: دولت‌ها خودشان را مسئول و پاسخگو به مردم و ملت می‌دانند، و به دلیل ویژگی‌های مردم ایران مسئولیت‌های دولت هم بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های مردم ایران گفت: مردم ایران جزو شیعیان حضرت علی هستند و می‌دانیم که علی (ع) معروف به بهترین سروده آفرینش است و ملاک پذیرش عملکرد تک تک ما خواهد بود. همچنین مردم ایران پیرو امام حسین هستند که هر اشکی برای امام حسین دنیا را متحول می‌کند و امام حسین بود که برای اصلاح و بقای دین جان خود و خانواده خود در سبد اخلاص گذاشت.

معاون وزیر اقتصاد افزود: باید دید برای ظهور امام زمان و حضرت مهدی چه کاری کرده‌ایم و باید بتوانیم مقدمات ظهور را انجام دهیم و چه اقداماتی برای  این امانت انجام دادیم.

حسینی ادامه داد. همواره به شبکه بانکی می‌گویم شما در در جایگاهی قرار دارید که می‌توانید که برای این مردم کاری انجام دهند.

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد با اشاره به دو بانک قرض‌الحسنه در کشور اظهار داشت: در همان ابتدای شروع به کار، در حین بررسی عملکرد بانک‌ها دیدیم که بانک‌های قرض‌الحسنه ظرفیت‌های بزرگی دارند و در امور بانک‌ها بحث حمایت همه جانبه بانک‌های قرض‌الحسنه را پیش گرفتیم. از این رو به فوریت افزایش سرمایه بانک قرض‌الحسنه رسالت تا ١٠ هزار میلیارد تومان را پیگیری کردیم که امروز به ۵ هزار میلیارد تومان انجام شده است و در تابستان به عدد ١٠ هزار میلیارد تومان می‌رسیم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم با قوانین بانک‌های تجاری و عام بانک‌های توسعه‌ای درباره بانک‌های قرض‌الحسنه حرف بزنیم و میزان سپرده‌گذاری قانونی را برای بانک قرض‌الحسنه هم همان ١٠ درصد شبکه بانکی در نظر بگیریم.

حسینی با بیان اینکه١۶ درصد تسهیلات بانکی به تسهیلات خرد تخصیص یافته است و برای اولین بار به این آمار رسیدیم ، گفت: در کمتر از دو سال ١٠۴ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد انجام گرفت و اگر تا پایان سال دو بانک دیگر بتوانند افزایش سرمایه را انجام دهند با  عدد رویایی در افزایش سرمایه می‌رسیم و می‌توان از محل فروش دارایی مازاد افزایش سرمایه را ادامه دهیم که در کنار آن ناترازی بانک‌ها را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بانکداری قرض الحسنه با نیت الهی عقد می‌شود و مدل کسب و کار قرض‌الحسنه به الگویی برای بانک‌های تجاری وتمام بانک‌ها تبدیل شده است، اظهار داشت: بانکداری قرض الحسنه نشان داد می‌توان کسب و کار داشت و رضایت خدا و رضایت مردم را هم به دست آورد . چه کسب و کار از این بهتر است که هر قدمی که مردم ممتاز  این دوره برمی‌دارید خدا برای شما ثواب می‌نویسد و باید این روند ادامه پیدا کند.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا