بانک و بیمه

رونمایی از اوراق قرض‌الحسنه/ اولین معامله اوراق انجام شد


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد و مدیران بانک‌های قرض‌الحسنه از اوراق قرض الحسنه رونمایی و اولین معاملات انجام شد. 

همچنین بخوانید

محمد طالبی، دبیر کل بانک مرکزی در مراسم اولین همایش ملی قرض‌الحسنه با بیان اینکه در بحث توسعه قرض الحسنه باید مرجع واحدی داشته باشیم و این امر مهمی است، گفت: تقریبا ١٠ درصد تسهیلات نظام بانکی مرتبط با بانک‌های قرض‌الحسنه است که این عدد نشان دهنده رشد این بانک‌ها هستند. 

وی ادامه داد: مصوبه شورای پول و اعتبار برای بانک‌های قرض‌الحسنه با منابع کمتر از ۴٠٠ میلیارد تومان و تک شعله‌ای گام نوینی بوده و تمام بانک‌هایی که به دنبال فعالیت در این چارچوب هستند باید تحت نظارت بانک مرکزی باشند و تا کمتر از ٣ ماه آینده مصوبه شورای پول و اعتبار برای صندوق‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه با منابع بیشتر از ۴٠٠ میلیارد تومان اعلام خواهد شد. 

محمدحسین حسین‌زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت با بیان زمانی برای ایجاد بانک‌های قرض‌الحسنه شک و شبهه‌ای وجود داشت اما امروز عملکرد این بانک‌ها برای همه ثابت شده‌است، گفت: امروز بانک‌های قرض‌الحسنه جزو پیشرفته‌ترین عقود از نگاه علم اقتصاد هستند که مخاطب آن آحاد مردم بوده و خواهد بود. 

وی با بیان اینکه نباید نگاه علم بانک‌های توسعه‌ای را به بانک قرض‌الحسنه داشت، گفت: بانک مرکزی باید نگاه تخصصی به بانک‌های قرض‌الحسنه داشته باشد چرا که بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توانند در معیشت مردم و تامین نیاز آنها موثر باشند. 

همچنین سعید شمسی‌نژاد، مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه ٢۵ درصد مردم جامعه در بانک‌های قرض‌الحسنه سپرده‌گذاران کرده‌اند، گفت: بانک‌های قرض‌الحسنه توانسته‌اند تا ٧٠ درصد رشد در منابع خود داشته باشند که این رشد بی‌نظیر بوده است. 

وی ادامه داد: همچنین ۴.۵ میلیون فقره وام از سوی بانک‌های قرض‌الحسنه داده شده و برای افزایش قدرت وام دهی به مردم خواستار کاهش تسهیلات تکلیفی هستیم.


انتهای پیام/

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا