امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

استفاده از ظرفیت آب سبز در طرح کاشت یک میلیارد درخت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، از ظرفیت آب سبز و انتخاب گونه‌های بومی متناسب با اقلیم مناطق مختلف کشور استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت روز درختکاری، در جنوب استان تهران حاضر شد و به اتفاق جمعی از اقشار مختلف مردم و قومیت‌های گوناگون ایرانی، تعدادی نهال غرس کرد.
وی با اشاره به حضور اقوام مختلف در این رویداد گفت: سنگ بنای این طرح عظیم، همت مردمی است و به همین دلیل جمعی از اقوام ایرانی برای کاشت درخت در این مراسم حضور دارند و امید است این طرح مایه اتحاد بیشتر شود.
ساداتی‌نژاد در ادامه افزود: در این طرح، یک میلیارد درخت با بکارگیری فناوری جی‌پی‌اس کاشته می‌شود و می‌توان هر درخت کاشته شده را در روی نقشه ایران جست و جو کرد.
وی میزان کاشت امسال را ۴۰ میلیون درخت اعلام کرد و گفت: از سال آینده با توسعه ظرفیت نهالستان‌های سراسر کشور، سالانه ۲۵۰ میلیون درخت خواهیم کاشت که با جمعیت ۸۵ میلیونی و احتساب هر ایرانی ۳ درخت، این هدف قابل دستیابی است.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با بازسازی نهالستان‌های کشور ایجاد ظرفیت ۴۰۰ میلیونی میسر است و در صورت تحقق شرایط، افزایش کاشت فراتر از یک میلیارد در دستور کار قرار می‌گیرد.
گفتنی است؛ در این مراسم اقوام ایرانی با پوشش سنتی به اجرای برنامه‌های محلی پرداختند و از میهمانان با غذاهای سنتی پذیرایی شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا