انرژی

۳۴ تفاهم‌ میان شرکت‌های دانش‌بنیان و پتروشیمی‌ها در رویداد "پتروفن زون"

رئیس هیئت مدیره مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران از انعقاد ۳۴ تفاهم نامه میان شرکت های دانش بنیان و فناور و شرکت های پتروشیمی در رویداد پتروفن زون خبر داد.

ارسلان قنواتی در نشست خبری رویداد فناورانه “پتروفن زون” که امروز ۱۶ اسفندماه در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: در رویداد فناورانه “پتروفن زون” مجموعه های بسیاری از جمله منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شرکت های پتروشیمی اروند، مارون، فجر و تندگویان، پارک علم و فناوری خوزستان و فن بازار ایران، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و شرکت های دانش بنیان، شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صمت خوزستان حضور داشتند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: براساس اطلاع رسانی های انجام شده و نیازسنجی شرکت های پتروشیمی، شرکت های دانش بنیان برای حضور در این رویداد رزومه های خود را ارسال کردند تا توانایی سنجی شوند.

رئیس هیئت مدیره مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران گفت: ۵۲۷ شرکت دانش بنیان و فناور برای حضور در این رویداد توسط تیم های تخصصی آنالیز و بررسی و در نهایت ۲۰ شرکت برای حضور نهایی معرفی شدند.

قنواتی عنوان کرد: به منظور حمایت از شرکت های درون خوزستان ۵ شرکت دانش بنیان و فناور خوزستانی برای این برنامه و معرفی توانمندی های خود به منظور انعقاد قرارداد همکاری و تفاهم نامه با شرکت های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بورسیه شدند. 

وی با بیان اینکه شرکت های بورسیه شده خوزستانی در این رویداد شرکت های دانش بنیان و توانمندی بودند که تازه کار خود را آغاز کرده اند، ادامه داد: خوشبختانه همه این ۵ شرکت خوزستانی موفق شدند با شرکت های پتروشیمی تفاهم نامه منعقد کنند. 

رئیس هیئت مدیره مرکز گسترش اینترنت اشیا ایران با اشاره به دستاوردهای برگزاری رویداد پتروفن زون گفت: ۳۴ تفاهم نامه میان شرکت های دانش بنیان و فناور داخلی و شرکت های پتروشیمی در این رویداد منعقد شد. همچنین ۱۸ صورتجلسه نیز به امضا رسیده است که امیدواریم هرچه سریعتر به تفاهم نامه منجر شوند.

قنواتی عنوان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی می تواند زمینه ساز توسعه و رشد شرکت های دانش بنیان در استان خوزستان و کشور شود و همچنین به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری نیز کمک شایانی کند.

وی افزود: اگر شرکت های دانش بنیان و فناور کشور تقویت شوند شاهد رونق تولید و جهش اقتصادی خواهیم بود که نتیجه آن نیز اثرگذاری بر دیگر بخش ها از جمله مساله اشتغال است که یکی از مهمترین دغدغه ها است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا