انرژی

شناور ۷۵۰۰ تنی روسی به شناور کشتی‌رانی خزر اضافه می‌شود

مدیرعامل شرکت کشتی‌رانی ایران در زمینه توسعه حمل و نقل دریایی، گفت: طبق قراردادی که با کشور روسیه انجام شد، در شهریور ماه سال جاری شناور ۷ هزار و ۵۰۰ تُنی این کشور به ناوگان کشتی‌رانی خزر اضافه خواهد شد.

مدرس خیابانی امروز در اجرای افتتاح دو فروند کشتی ۳۵۰۰ تنی رورو صدرا، با بیان اینکه قرارداد ساخت ۴ فروند شناور با شرکت کشتی سازی صدرا به امضا رسید گفت: این قرارداد با هدف حمایت از تولید ملی ثبت شد و عملیات  اجرایی ساخت این شناورها با اعتباری به مبلغ ۶۰ میلیون دلار آغاز و تاکنون مبلغ ۳۶۰  میلیارد تومان به این مجموعه پرداخت شد.

وی افزود: این پروژه با همکاری مهندسان شرکت کشتی‌رانی ایران و شرکت کشتی سازی صدرا انجام خواهد شد و دو فروند شناور رو رو کانتینری با قابلیت حمل ۴۰ دستگاه کشنده طراحی شده و عملیات ساخت آنها آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت کشتی‌رانی ایران، گفت: با هدف تقویت مسیر کشتی‌رانی شمال کشور و سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری در یکی از بنادر روسیه و تقویت آن توانستیم کریدور مسیر شمال به جنوب را تقویت کنیم.

خیابانی با اشاره به اینکه در مدت یکسال گذشته حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن کالا در سواحل شمال کشور جابه‌جا شد، اظهار کرد: در این زمینه شاهد رشد ۵ درصدی بودیم و تا پایان سال به ظرفیت جابه‌جایی حدود ۲۹٫۹ میلیون تُن خواهیم رسید.

این مسئول در زمینه توسعه حمل و نقل دریایی، تصریح کرد: امسال ۲۶ فروند ناوگان با ظرفیت ۱۰۵ هزار تُن در شمال کشور داشتیم که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ هزار تُنی را شاهد بودیم.

خیابانی خاطرنشان کرد: طبق قراردادی که با کشور روسیه انجام شد، در شهریور ماه سال جاری شناور ۷ هزار و ۵۰۰ تُنی این کشور به ناوگان کشتی‌رانی خزر اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی‌های خطوط دریایی را در حاشیه سواحل دریای خزر تشکیل دادیم، گفت: در سواحل کشور قزاقستان نیز این نمایندگی‌ها فعال شد؛ ساختارهای الکترونیکی لازم در این زمینه شکل گرفت؛ ما می‌توانیم در مسیرهای هند و چین به سمت کشورهای حاشیه دریای خزر نقش لجستیکی را ایفا کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا