انرژی

۲ پست GIS در اهواز تا پایان سال وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت گلستان اهواز به منظور آمادگی شبکه برای تابستان ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تا پایان سال ۲ پست GIS در اهواز وارد مدار خواهد شد.

محمود دشت‌بزرگ در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت گلستان اهواز، اظهار کرد: در این اقدام دو ترانس ۵۰ مگاولت آمپری جایگزین دو ترانس ۲۷ مگاولت ‌آمپری شد که در حال حاضر یکی از این ترانس‌ها برق‌دار شده و دیگری نیز در حال دمونتاژ است و قبل از پایان سال جاری وارد مدار خواهد شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: این افزایش ظرفیت کمک خواهد کرد تا برق منطقه گلستان کلانشهر اهواز که یکی از مناطق پرمصرف شهر است تعدیل شود و در تابستان پیش‌رو دچار افت ولتاژ نشود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه ۵۳۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت این پست، ۳ فیدر خروجی ۳۳ کیلوولت نیز در این پست نصب و راه‌اندازی شده است.

دشت‌بزرگ ادامه داد: با توجه به نزدیکی فصل گرما و این موضوع که پرباری شبکه دیگر اجازه خاموشی را نمی‌دهد، گروه‌های عملیاتی در تلاش شبانه‌روزی هستند تا آماده‌سازی شبکه برق را با نگاه ویژه به مناطقی که نیازمند افزایش ظرفیت هستند، به پایان برسانند.

وی عنوان کرد: در کنار افزایش ظرفیت پست گلستان، در کلانشهر اهواز تا پایان سال ۲ پست GIS نیز وارد مدار خواهد شد و زیرساخت‌های برق مرکز استان را تقویت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا