انرژی

ترمیم ۷۸۴ دکل فوق توزیع در شبکه برق خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از ترمیم ۷۸۴ دکل فوق توزیع در راستای پایداری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد.

محمود دشت بزرگ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در سال جاری ۱۹۵ هزار و ۴۶۹ کیلوگرم نبشی برای رفع کسری ۷۸۴ دکل برق این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است و با این اقدام این تعداد دکل ترمیم شد.

همچنین بخوانید

وی افزود: این شرکت با وسعت ۸۰ هزار و ۳۰۵ کیلومتر مربع در جایگاه پنجم کشور و از لحاظ کیلومتر مدار خط با دارا بودن ۹۳۵۵ کیلومتر مدار در جایگاه ششم کشور قرار دارد که با توجه به وجود خطوط متعدد نیروگاهی و تبادلی با سایر استان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه برای ساخت دکل‌های برق از نبشی‌های گالوانیزه استفاده می‌شود، گفت: در سالیان اخیر دکل ها به علت شرایط جوی مانند طوفان، تندباد و افزایش سرقت نبشی، کاهش استقامت مکانیکی دکل و بروز حوادثی همچون سقوط دکل، نیاز به ترمیم و احداث مجدد داشته‌اند.  

دشت بزرگ تصریح کرد: در همین راستا شرکت در سال ۱۴۰۱ پس از بازدیدهای مداوم از دکل‌های برق و گزارش حوادث رخ داده، به منظور رفع کسری نبشی ۷۸۴ دکل، به انجام کسری‌بندی به میزان ۱۹۵ هزار و ۴۶۹ کیلوگرم با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال اقدام کرده است.

وی با بیان این‌که شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد، عنوان کرد: از تعداد دکل‌های ذکر شده بیشترین دکل‌های رفع کسری به ترتیب در ناحیه مارون با ۱۳۷ دکل و ناحیه شمال با ۱۱۸ دکل بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا