پرداخت الکترونیککسب و کار

آیا قیمت شیبا به یک سنت می رسد؟

شیبا اینو یکی از معروف‌ترین میم‌کوین‌های بازار است که همه آن را با سودهای شگفت‌انگیزش می‌شناسند. شیبا یک ارز با نوسانات قیمتی بسیار شدید است که سرمایه‌گذاری با حجم بالا در آن ریسک بسیار زیادی دارد. بسیاری از طرفداران شیبا معتقدند که این رمز ارز می‌تواند به قیمت ۱ سنت هم دست پیدا کند. با این حال نمی‌توان به‌صورت دقیق در این مورد نظر داد زیرا فاکتورهای مختلفی در این مورد بررسی می‌شوند. از آنجایی که خرید شیبا اینو مانند سایر میم کوین‌ها و شت کوین‌ها ریسک بالایی دارد، نمی‌توان درباره آینده آن به‌طور دقیق نظر داد.

تاریخچه قیمت شیبا اینو

یکی از دلایلی که سرمایه‌گذاران را به رشد قیمت شیبا به ۱ سنت امیدوار کرده، تاریخچه مربوط به این رمزارز است. در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ قیمت هر توکن شیبا فقط ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۷۳ دلار بود. این در حالی است که قیمت این دارایی در ۱۰ ماه بعد به ۰.۰۰۰۰۸۸۴۱ رسید. این بدان معناست که شیبا اینو در طول مدت ۱۰ ماه توانست حدود ۱۲۱ میلیون درصد رشد را تجربه کند. یعنی اگر شما ۱ دلار شیبا اینو می‌خریدید، بعد از مدت زمان ۱۰ ماه ثروتی بالغ بر ۱.۲۱ میلیون دلار داشتید.

نکته جالب این است که تا پایان سال ۲۰۲۱ میزان رشد این ارز به ۴۶ میلیون درصد رسید. در اوایل سال ۲۰۲۲ شیبا همچنان شرایط قیمتی مناسبی را تجربه می‌کرد. چند ماه از شروع ۲۰۲۲ گذشته بود که ریزش سنگین ارزهای دیجیتال در سطح وسیع آغاز شد. به‌همین علت شیبا اینو با کاهش قیمت‌های سنگینی روبرو شد. با توجه به شرایط بازار کریپتو در ابتدای سال ۲۰۲۳، به نظر می‌رسد که یک سنتی شدن شیبا اینو با اما و اگرهای زیادی روبه‌رو باشد.

همچنین بخوانید

عوامل لازم برای یک سنتی شدن شیبا اینو

برای اینکه شیبا بتواند قیمت ۱ سنت را تجربه کند، باید عوامل زیادی دست به دست هم بدهند. با توجه به شرایط فعلی بازار در مارس ۲۰۲۳ قیمت هر واحد شیبا برابر با ۰.۰۰۰۰۱۱۲۳ دلار است. به‌نظر می‌رسد که رسیدن قیمت به یک سنت در سال ۲۰۲۳ بسیار سخت باشد. با این حال هیچ چیزی غیرممکن نیست و عوامل زیر می‌توانند این رشد قیمتی را برای شیبا رقم بزنند.

بهبود شرایط کلی بازار کریپتوکارنسی

یکی از مهم‌ترین عوامل رشد قیمت شیبا به ۱ سنت این است که حجم کل بازار کریپتو رشد کند. در این  بازار بیت کوین همانند یک شاخص کل عمل می‌کند. از همین‌رو زمانی که بیت کوین سقف‌های قیمتی را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد، سایر ارزها همچون شیبا اینو نیز با آن رشد می‌کنند. حجم بازار ۳ تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال به ۸۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرد. در نتیجه این کاهش حجم بر روی شیبا هم اثر گذاشت. حال اگر در سال ۲۰۲۳ باز هم روند صعودی بازار آغاز شود، مطمئنا شیبا اینو از آن بی‌نصیب باقی نمی‌ماند.

عملکرد نهنگ‌ ها در ارز شیبا اینو

به سرمایه‌داران بزرگی که حجم بسیار زیادی از یک ارز مانند شیبا را در اختیار دارند نهنگ گفته می‌شود. نهنگ‌ها می‌توانند با خرید یا فروش در حجم بسیار بالا تغییرات قیمت شدیدی را ایجاد کنند. بنابراین تصمیمات نهنگ‌ها و عملکرد آن‌ها در بازار یک فاکتور بسیار مهم در رسیدن قیمت شیبا به ۱ سنت خواهد بود. زمانی که نهنگ‌ها تصمیم بگیرند قیمت را به ۱ سنت برسانند، هیچ چیز جلودار آن‌ها نخواهد بود. البته حدس زدن حرکت بعدی نهنگ‌ها بسیار سخت است. از همین‌رو باید مرتب اخبار مربوط به شیبا اینو را بررسی کنید.

برنامه توکن‌سوزی شیبا اینو

یکی از عواملی که می‌تواند منجر به افزایش قیمت یک ارز دیجیتال شود، محدود بودن تعداد آن است. هر چقدر که تعداد کمتری از یک ارز تولید شود، ارزش آن هم بیشتر رشد می‌کند. به‌همین علت توکن‌سوزی شیبا تعداد کل آن را کاهش داده و به افزایش قیمت آن کمک می‌کند. ویتالیک بوترین خالق اتریوم یکی از کسانی است که هر چند وقت یکبار توکن‌سوزی شیبا را انجام می‌دهد. چنانچه روند توکن‌سوزی‌ها ادامه پیدا کند، احتمالا با شیبا اینو ۱ سنتی روبرو شویم.

عملکرد پلتفرم شیباریوم

پلتفرم شیباریوم یک بلاکچین خاص از نوع لایه ۲ است که تمامی امور مربوط به شیبا را توسعه می‌دهد. مواردی همچون پروژه‌های متاورس و توکن‌های nft بر روی این پلتفرم اجرایی می‌شوند. در حال حاضر شیبا یک توکن است که بر روی بلاکچین اتریوم مبادله می‌شود. با توجه به اینکه هزینه گس شبکه اتریوم دیگر به‌‌صرفه نیست، باید انتقال شیبا بر روی بلاکچین شیباریوم سریع‌تر انجام شود.

در صورتی که شیبا دارای یک بلاکچین اختصاصی شود، ارزش بنیادین آن افزایش پیدا می‌‌کند. در چنین شرایطی رسیدن قیمت به ۱ سنت دور از انتظار نخواهد بود. در هر حال شما باید شرایط مربوط به پلتفرم را بررسی کنید تا در صورت تغییرات آن دست به کار شوید.

نقش صرافی شیبا سواپ در یک سنتی شدن شیبا اینو

برای اینکه بتوانیم شاهد شیبای ۱ سنتی باشیم، باید صرافی شیبا سواپ عملکرد موفقی را از خود ثبت کند. این صرافی در سال ۲۰۲۱ میلادی وجود داشته است. این پلتفرم در واقع مکانی امن برای تبادل توکن‌های مختلف است. تمامی خرید و فروش‌ها در یک فضای غیرمتمرکز انجام می‌شود. با وجود ساخته شدن صرافی شیبا سواپ هنوز هیچ تاریخی برای رونمایی رسمی از آن اعلام نشده است.

به‌همین علت جزئیات زیادی از نحوه کارکرد این صرافی وجود ندارد. اگر شیبا سواپ در سال ۲۰۲۳ میلادی به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند، احتمال رسیدن قیمت شیبا اینو به ۱ دلار وجود دارد. با این حال نمی‌توان به‌طور دقیق درباره آن نظر داد و باید منتظر وضعیت قیمت شیبا در آینده باشیم.

رشد قیمت شیبا با گسترش بازی شیبا اترنیتی

یکی از اقدامات جالب توسعه‌دهندگان شیبا ایجاد بازی جدیدی با نام شیبا اترنیتی است. امروزه بازی‌های  بلاکچینی آوازه زیادی پیدا کرده‌اند و به شکل گسترده از آن‌ها استفاده می‌شود. معمولا در این نوع از بازی‌ها امتیازات شخص قابلیت تبدیل شدن به توکن را دارند. همچنین در برخی از بازی‌ها می‌توانید امکانات خود را در بازی به شکل ان اف تی بفروشید.

شیبا اترنیتی نیز بر همین اساس ساخته شده و با استقبال زیادی مواجه شده است. شیبا اترنیتی در حقیقت یک بازی کارتی استراتژیک است که از بازی کردن آن لذت خواهید برد. هر چقدر که میزان استقبال از این بازی بیشتر شود، زمینه برای رشد قیمت شیبا اینو فراهم خواهد شد. نحوه فعالیت این بازی و شرایط آن می‌تواند کمک زیادی به شیبا بکند تا قیمت ۱ سنت برای آن اتفاق بیفتد.

تاثیر اخبار و وقایع در ۱ سنتی شدن شیبا

بازارهای مالی مختلف همچون ارز دیجیتال همواره تحت تاثیر اخبار روز هستند. یک خبر مثبت می‌تواند قیمت شیبا را تا چند درصد افزایش دهد. البته اخبار منفی هم به همین اندازه تاثیرگذار هستند و منجر به کاهش قیمت آن می‌شوند. برای اینکه بتوانید همیشه در جریان اخبار باشید، در معروف‌ترین سایت‌های اطلاع‌رسانی ارز دیجیتال حضور داشته باشید.

به‌طور مثال اخباری که از سایت‌هایی نظیر coinmarketcap.com ارائه می‌شوند بسیار معتبر هستند و امکان استناد به آن‌ها وجود دارد. برای اینکه قیمت شیبا در سال جدید به ۱ سنت برسد، حتما باید اخبار مثبت درباره شیبا به بیشترین حد خود برسد. برای اینکه بهتر تاثیر اخبار را درک کنید باید به تاثیر توییت‌های ایلان ماسک بر روی بازار توجه داشته باشید. یک توییت مثبت درباره شیبا باعث تغییر قیمت چند ده درصدی در آن خواهد شد.

شیبای ۱ سنتی؛ آری یا خیر؟

هیچ‌کس نمی‌تواند به‌طور دقیق به این سوال پاسخ دهد زیرا عدم قطعیت در بازار کریپتو یک اصل بسیار مهم است. برای اینکه قیمت هر شیبا به ۱ سنت برسد، باید حجم بازار آن به چند تریلیون دلار برسد. این بدان معناست که حجم بازار شیبا باید از مجموع بیت کوین و اتریوم هم بیشتر باشد. همین عامل سبب شده تا امکان وقوع این اتفاق در سال ۲۰۲۳ بسیار پایین باشد. چنانچه ارزش کل بازار شیبا به حدود ۶ تریلیون دلار برسد، قیمت شیبا اینو ۱ سنت خواهد شد.

این در حالی است که حجم کل بازار ارزهای دیجیتال فقط ۱ تریلیون دلار است. با این تفاسیر فقط یک معجزه می‌تواند قیمت شیبا را در سال ۲۰۲۳ به یک سنت برساند. البته فراموش نکنید که ما درباره شیبا اینو صحبت می‌کنیم که تا به امروز خالق شگفتی‌های بزرگی بوده است. با این حال هیچ کس نمی‌توان زمان دقیقی برای یک سنتی شدن آن ارائه کند.

بهترین صرافی برای خرید شیبا اینو

تجربه سودهای چندصد درصدی در صرافی شیبا اینو باعث شده تا بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در آن اقدام کنند. از آنجایی که گمانه‌زنی‌ها درباره ۱سنتی شدن شیبا بیشتر شده است، باید یک صرافی مناسب برای خرید این رمزارز پیدا کرد. صرافی ایرانیکارت بستر مناسبی را برای شما فراهم کرده تا این ارز را خریداری کنید. همچنین اگر به دنبال خرید سایر رمزارزها همچون بیت کوین، تتر و اتریوم هستید می‌توانید از این طریق اقدام کنید. صرافی ایرانیکارت مناسب‌ترین کارمزد را در نظر گرفته تا رضایت مشتریان را به دست آورد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا