کسب و کار

رنگ مو بدون دکلره روی موی مشکی

اگر قصد استفاده از مواد روشن کننده مانند دکلره را ندارید، رنگ کردن موهای تیره ممکن است برایتان دشوار باشد. ولی این امر غیر ممکن نیست. این که با چه رنگ هایی باید موهای مشکی را رنگ کرد، یک چالش همیشگی است. در ادامه‌ با ما همراه باشید تا شما را با جذاب ‌ترین رنگ مو بدون دکلره آشنا کنیم.

دکلره چه عوارضی دارد؟

دکلره کردن مو شامل استفاده از مواد شیمیایی است که قادر به حذف، جایگزینی یا پوشاندن رنگدانه‌های طبیعی موجود در ساقه مو هستند. رنگ کردن موهای تیره مشکی بدون دکلره غیرممکن به نظر می رسد، به خصوص زمانی که به دنبال ایجاد رنگ های روشن تر هستید. همچنین گزینه های رنگی که دارید به نسبت گزینه های موجود برای موهای بلوند محدود تر است. استفاده از مواد دکلره می تواند منجر به طیف وسیعی از اثرات نامطلوب از جمله تحریک و حساسیت موقت پوست، شکستگی مو، تغییر رنگ پوست و نتایج غیرمنتظره رنگ مو شود.
طبق گزارش آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، مطالعات نشان داده‌اند که برخی از ترکیبات رنگی و بسیاری از مواد دکلره مورد استفاده در فرآیند رنگ کردن مو را می‌توان جهش‌زا و سرطان‌زا در نظر گرفت. اگر چه طیف وسیعی از گزینه های رنگ دیگر نیز وجود دارد که روی موهای تیره خوب عمل می کنند و نیازی به دکلره ندارد. معمولا نمی توانید اینگونه رنگ ها را در خانه و بدون هیچ آموزشی به خوبی از آب در بیاورید و نیاز است که حتما پیش یک تیم حرفه ای و با سابقه آموزش ببینید.
از آنجایی که بیشتر افراد ترجیح می دهد هنگام رنگ کردن، موها کمترین آسیب را ببینید، لازم است تا افراد مبتدی و کسانی که سال هاست در این حوزه فعالیت می کنند نیز خود را آپدیت کنند. مجموعه آکادمی هستی نادری با بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس در ایران و برزیل، این امکان را برای شما فراهم می کند تا با حضور مدرسین بین المللی آموزش رنگ مو و لایت، جدیدترین متد های روز دنیا را آموزش ببینید.

چگونه بدون دکلره موها را روشن کنیم؟

رنگدانه های ملانین، که به موها رنگ تیره تری می دهند، می توانند با اکسیداسیون شکسته شوند. ماده اکسید کننده که برای سفید کردن مو استفاده می شود، پراکسید هیدروژن است. برای ایجاد یک محلول قلیایی و سرعت بخشیدن به فرآیند رنگ کردن، به ترکیب رنگ اکسیدان اضافه می کنیم. طبق رفرنس معتبر مراقبت از مو، اگر می خواهید موهای خود را ۱ درجه روشن تر کنید اکسیدان ۶ درصد استفاده کنید. اگر می خواهید ۳ درجه روشن تر کنید باید از اکسیدان ۹ درصد استفاده کنید و برای ۴ یا ۵ درجه روشن تر کردن، باید از اکسیدان ۱۲ درصد استفاده نمایید.
بر اساس خودآزمایی منتشر شده در سایت onlinelibrary برای کمک به جلوگیری یا محدود کردن واکنش‌های آلرژیک محصولات رنگ مو، توصیه می‌ شود که مشتری قبل از استفاده از محصول یک آزمایش پچ انجام دهد. این آزمایش شامل مخلوط کردن مقدار کمی از آماده سازی رنگ و استفاده مستقیم آن بر روی پوست به مدت ۴۸ ساعت است. در صورت ایجاد تحریک، توصیه می شود که مشتری از محصول استفاده نکند. برای مطالعه بیشتر در حوزه آماده سازی مو می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

همچنین بخوانید

چرا رنگ کردن موهای تیره دشوار است؟

ایوان آیولف، مدیر خلاق سالن Colournation، به مجله مد و زیبایی Elle می‌گوید که موهای آسیایی نسبت به موهای دیگر مقاومت بیشتری دارند. لایه کوتیکول روی موهای آسیایی قوی تر است و یکی از تنها انواع مو است که رنگ سیاه واقعی در آن یافت می شود. کوتیکول های ضخیم تر، نفوذ محصولات رنگ مو به ساقه مو و پخش موثر رنگ را دشوارتر می کند. رنگ کردن موهای ضخیم، درشت و غیر متخلخل در مقایسه با موهای نازک سخت تر است. بنابراین، بله، رنگ کردن موهای مشکی دشوار است، اما با چند نکته و ترفند، هنوز هم می توانید به رنگ مویی برسید که به آن علاقه مندید.

چه رنگ مویی برای موی تیره بدون دکلره مناسب تر است؟

شما می توانید هر رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید، اما عاقلانه است که به خاطر داشته باشید که همه رنگ ها نتیجه ای را که می خواهید به شما نمی دهند. رنگ‌های موی خاصی وجود دارد که افرادی که موهای تیره دارند، حتی بدون دکلره کردن، باید به سراغ آن‌ها بروند.
انتخاب رنگ مناسب برای مو بدون دکلره در درجه اول به ته رنگ مو بستگی دارد. به عنوان مثال، موهای آسیایی رنگ گرم تری دارند. این بدان معنی است که سایه های سرد مانند آبی، سبز، بنفش سرد یا خاکستری همان رنگی را که روی موهای دکلره شده یا بلوند می دهد، نمی دهد. در عوض باید به سراغ سایه های گرم تر بروید. در اینجا چند گزینه رنگی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.

قهوه ای تیره

اگر موهای شما به طور طبیعی سیاه است و فقط می خواهید ۲ تا ۳ درجه روشن تر کنید، قهوه ای تیره همان چیزی است که نیاز دارید. رنگ موی قهوه ای تیره ممکن است بسیار نامحسوس به نظر برسد، اما تغییرات مورد نیاز را به موهای شما می دهد. اگر احساس می کنید موهای مشکی بیش از حد خسته کننده هستند، قهوه ای تیره می تواند یک تغییر عالی باشد. نکته مهم قابل ملاحظه این است که بر اساس مقاله منتشر شده در سایت mdpi، استفاده مداوم از رنگ موهای تیره که در هنگام استفاده با پوست تماس پیدا می کنند، خطر جهش ژنتیکی را افزایش می دهد.

قهوه ای شاه بلوطی

قهوه‌ای شاه بلوطی یکی دیگر از تناژهای قهوه‌ای تیره است که اگر احساس می کنید به رنگ متفاوت تری احتیاج دارید، می‌توانید به سراغ آن بروید. این قهوه ‌ای دارای ته رنگ مایل به قرمز است، بنابراین نسبت به قهوه‌ ای تیره کمی پر جنب و جوش‌تر خواهد بود. قهوه ای شاه بلوطی بدون در نظر گرفتن طول مو یا رنگ پوست، برای همه خوب به نظر می رسد.

ماهگونی

یکی دیگر از رنگ های قرمز مایل به قهوه ای که برای موهای مشکی مناسب است، ماهگونی است. رنگ قرمز در رنگ کمی چشمگیرتر است. بسته به اینکه از چه مارکی از رنگ مو استفاده می‌کنید، رنگ ماهگونی ممکن است گاهی اوقات رنگ بنفش داشته باشد. رنگ نهایی که به دست می آورید بسیار شبیه به رنگ قهوه ای تیره چوب ماهگونی است که از آن نام گرفته شده است.

بورگوندی یا شرابی

شرابی رنگ مویی تیره است که از ترکیب قهوه ای و بنفش تیره تشکیل شده است. رنگ به دست آمده یک قرمز شرابی زیبا است که جذاب به نظر می رسد، به خصوص زمانی که زیر نور خورشید هستید. ته رنگ بنفش تیره، رنگی شیک را به قهوه ای کلاسیک اضافه می کند.

آبورن یا خرمایی روشن

اگر می خواهید تغییرات چشمگیری نسبت به موهای مشکی طبیعی خود داشته باشید، Auburn را امتحان کنید. رنگ موی قهوه ای مایل به قرمز یا زنجبیلی تیره است که خیره کننده به نظر می رسد. اما چیزی که مطمئناً به دست خواهید آورد قهوه ای بسیار زنده تر با رنگ قرمز قابل مشاهده است. اگر همیشه موهایی مانند پرنسس مریدا از Disney’s Brave می خواستید، این می تواند بهترین انتخاب شما باشد. طبق رفرنس اختلالات مو و پوست سر می توانید برای جلوگیری از زردی مو از شامپو بنفش استفاده کنید که از بد رنگ شدن موهای تیره جلوگیری می کند.

 

بنفش گرم

بله، گفتیم بنفش برای موهای تیره انتخاب خوبی نیست. اما ما در مورد سایه های روشن تر و سردتر بنفش صحبت می کردیم. رنگ بنفش گرم هنوز هم می تواند نتایج عالی به شما بدهد. سعی کنید انتهای موهای خود را با سایه بنفش گرم هایلایت یا رنگ کنید.

چه نکاتی را باید هنگام انتخاب رنگ مو در نظر بگیرید؟

اکنون که می دانید موهای مشکی خود را با چه رنگ هایی بدون دکلره رنگ کنید، دستور کار بعدی ما این است که به شما کمک کنیم تناژ مناسب را برای این کار پیدا کنید. پیش از رنگ کردن باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

۱-رنگ پوست

برای دستیابی به ظاهری جذاب، تناژی را انتخاب کنید که مناسب رنگ پوست شما باشد. اگر رنگ پوست سردی دارید، رنگ هایی که برای شما مناسب تر است عبارتند از: قهوه ای شاه بلوطی، آبی تیره، قهوه ای تیره و خرمایی. از طرف دیگر، ماهاگونی و شرابی برای رنگ پوست گرم مناسب هستند. در نهایت، بنفش گرم یک رنگ جهانی است که روی همه رنگ های پوست کار می کند.

۲-رنگ چشم

انتخاب رنگ موی شما می تواند چشمان شما را زیباتر کند. اگر چشم‌های آبی دارید، به سراغ سایه‌های سرد بروید، در حالی که چشم‌های سبز با سایه‌های گرم‌تر بهتر به نظر می‌رسند. در نهایت، چشم‌های فندقی به خوبی با قرمز روشن و قهوه‌ای مطابقت دارند.

۳-سبک شخصی

مهم ترین نکته این است که رنگ موی جدید باید نشان دهنده شخصیت شما باشد. اگر دوست دارید ریسک نکنید، به کلاسیک هایی مانند قهوه ای تیره و قهوه ای شاه بلوطی پایبند باشید. برای خانم‌هایی که می‌خواهند شیک به نظر برسند، رنگ‌های قهوه‌ای، ماهاگونی و شرابی را توصیه می کنیم. و اگر شخصیت ریسک پذیری هستید، بنفش گرم و آبی تیره رنگ های مناسب شما هستند.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا