بورسبورس اوراق

اولین تامین سرمایه برای عرضه اولیه معرفی می شود/ مختصات کلی سهم۴۰۰میلیاردی

تامین سرمایه امید، فردا معرفی می شود تا با سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی به عنوان نخستین شرکت تامین سرمایه با عرضه اولیه سهام وارد بورس تهران شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت تأمین سرمایه امید از ۲۵ آذر سال ۹۴ به عنوان اولین بنگاه صنعت تأمین سرمایه ، در فهرست نرخ های بازار دوم بورس ثبت و قرار بود سال گذشته در بورس عرضه اولیه شود اما چنین رویدادی رخ نداد اما از قرار معلوم ، واگذاری سهام این شرکت نزدیک شده و مقرر شده جلسه معارفه آن برگزار شود.

به این ترتیب ، جلسه معارفه “امید” از ساعت ۱۴ الی ۱۶ فردا یکشنبه در هتل اسپیناس پالاس (واقع در سعادت آباد) برگزار می شود.

براساس این گزارش، سرمایه اسمی “امید” که قبلا” ۳۱۷ میلیارد تومان بود به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده و سود هر سهم سال مالی ۳۰ آذر سالجاری ۲۸۴ ریال پیش بینی شده است.

در ترکیب سهامداری این شرکت ، صندوق کارکنان بانکها با حدود ۳۶ درصد و سه شرکت سرمایه گذاری امید، چادرملو و گل گهر هر یک با بیش از ۱۷ درصد ، از جمله مالکان سهامداران اصلی بشمار می روند.

از سال ۸۷ تاکنون ۹ شرکت تامین سرمایه (شامل امین، نوین، سپهر، امید، لوتوس پارسیان، آرمان، بانک ملت، کاردان و آباد مسکن ) در بازار سرمایه فعال بوده و برخی دیگر آماده شروع بکار رسمی هستند و تامین سرمایه امید ، نخستین شرکت این صنعت است که سهام آن عرضه عمومی می شود.

شرکت های تامین سرمایه به‌عنوان واسطه بین ناشر اوراق بهادار و عموم سرمایه‌گذاران فعالیت کرده و در حوزه های کارگزاری، معامله‌گری، بازارگردانی، مشاوره، سبدگردانی، پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌نویسی و… تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا