کسب و کار

راهنمای خرید ساعت امگا

امگا یکی از خاص‌ترین نام‌ها در تاریخ ساعت‌سازی جهان است. مجموعه‌ای که محصولات آن توانسته در عرصه‌های مختلفی مانند اکتشافات فضایی تا رویدادهای ورزشی حضور فعالی داشته باشد. با توجه به این که دانش غنی ساعت‌سازی سوئیس در طراحی این محصولات بکار رفته، زیبایی جزو جدانشدنی تولیدات امگا است. تاریخچه مگا به سال ۱۸۴۸ در کشور سوئیس بازمی‌گردد، جایی که آن را می‌توان مهد ساعت‌سازی جهان نامید.

اگر کمی با برند امگا آشنایی داشته باشید می‌دانید که اولین ساعت مچی که توانست به کره ماه راه پیدا کند، یکی از ساعت‌های این مجموعه بوده است که افتخار بسیار بزرگی محسوب می‌شود. همچنین از این ساعت‌ها در بازی‌های المپیک نیز استفاده شده است. در حقیقت ساعت امگا اصل اولین کرونوگراف باکیفیت جهان به شمار می‌آید.

شرکت امگا همواره در تلاش بوده تا نوآوری را در دستور کار خود قرار دهد و برای این منظور بارها ساعت‌های خود را به‌روز رسانی کرده است. خوشبختانه باوجود تحریم‌ها نمایندگی ساعت امگا در ایران وجود دارد و از این حیث مشکلی برای خرید و خدمات پس از فروش این ساعت منحصربه‌فرد وجود ندارد.

همچنین بخوانید

ساعت‌های امگا قبل از ورود به بازار چه مراحلی را پشت سر می‌گذرانند؟

قیمت ساعت امگا اصل به‌گونه‌ای است که خرید آن را با حساسیت‌های فراوانی همراه می‎‌کند. برای شروع بهتر است در مورد لقب مستر توضیحی ارائه شود. در حقیقت این مورد به ساعتی داده می‌شود که ۸ تست مختلف را با سربلندی پشت سر گذاشته باشد و نشان دهد که چیزی فراتر از یک ساعت معمولی است.

جالب است بدانید انواع تولیدات مجموعه امگا ابتدا توسط مؤسسه ارزیابی فدرال سوئیس (METAS) موردبررسی قرارگرفته و سپس روانه بازار می‌شوند. در طی این پروسه ساعت‌های امگا به مدت ۱۰ روز در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد و آزمون‌های مختلف را تجربه می‌کنند. به‌عنوان مثال ساعت‌ها در معرض میدان‌های مغناطیسی با شدت ۱۵۰۰۰ گواس قرار می‌گیرند تا مقاومت آنها سنجیده شود.

سری‌های ساعت امگا را بشناسید

محصولات امگا را می‌توان در ۴ کالکشن محبوب تقسیم‌بندی نمود:

  1. اسپید مستر (Speedmaster)
  2. کانسلیشن (Constellation)
  3. سی مستر (Seamaster)
  4. دویل (De Ville)

۱- امگا اسپیدمستر



در دنیای ساعت مچی، اسپید مستر امگا یک مدل افسانه‌ای است که از تاریخ عرضه آن بیش از ۶۰ سال می‌گذرد اما همچنان در سطح بالایی از محبوبیت قرار دارد. مطمئناً ساعتی که بتواند آزمایش‌های سازمانی مانند ناسا را با موفقیت پشت سر بگذارد، یک مدل معمولی نیست. همین موضوع که نشان از دقت، قدرت و قابلیت اطمینان این محصول دارد، آن را مسافر فضا و کره‌ ماه کرد و این امر باعث شده مدل‌های این کالکشن به‌عنوان مون واچ (Moonwatch) نیز معرفی شوند.

هدف ابتدایی امگا از تولید این مجموعه به‌کارگیری آن برای مسابقات اتومبیل‌رانی بود و طراحی آن از ماشین‌های ایتالیایی الهام گرفته شده بود. تاچ متر یک قابلیت بسیار کاربردی برای رانندگان مسابقات است که برای اولین بار در ساعت‌ امگا گنجانده شد.

امگا در تولید این ساعت از رنگ‌های روشن و سنگ‌هایی گران‌بها مانند الماس استفاده کرده است، بنابراین این مجموعه برای خانم‌ها نیز از محبوب‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شود. قاب اسپید مستر اغلب مشکی‌رنگ می‌باشد و نشانه‌گذاری‌های دقیقی بر روی آن اعمال شده است. ساعت‌های این کالکشن در ابعاد ۳۸ تا ۴۶ میلی‌متر تولید می‌شوند و مقاومت آنها در برابر نفوذ آب بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر بیان شده است.

۲- امگا کانستلیشن

این کالکشن نیز اولین بار در سال ۱۹۵۲ معرفی شد و در گروه مدل‌های کلاسیک کمپانی امگا قرار گرفت. این مجموعه که ساعت‌های زنانه بسیار جذابی در آن قرار دارد، از الماس به‌طور گسترده در طراحی خود بهره برده است تا یک همراه متمایز برای بانوان در انواع مراسم‌ها باشد.

امگا برای این ساعت‌های زنانه، طیف گسترده‌تری از اندازه بدنه را در نظر گرفته که ۲۴ تا ۴۱ میلی‌متر را شامل می‌شوند. از طرفی این شرکت همانند اکثر محصولات خود قابلیت ضد آب بودن تا عمق ۱۰۰ متری را برای این ساعت نیز لحاظ کرده است.

با توجه به آنچه بیان شد این ساعت‌ها برای افرادی که می‌خواهند در مهمانی‌ها وقار خود را نشان دهند بسیار گزینه مناسبی است. به‌طورکلی کانستلیشن تداعی‌کننده قدرت، دقت بالا، پیچیدگی و زیبایی می‌باشد.

۳- امگا سی مستر

همان‌طور که از اسم این مجموعه (Seamaster) پیداست، امگا ساعت‌هایی با طراحی بی‌نظیر را برای غواصان تدارک دیده است. از طرفی فناوری بسیار بالایی این کالکشن سبب شده است تا به عرصه سینما و فیلم‌های جیمز باند راه پیدا کند. اگرچه امگا توجه ویژه‌ای به مقاومت این ساعت در برابر نفوذ آب داشته است اما ویژگی‌های قابل‌ توجه دیگری ازجمله دریچه‌های فرار هلیوم و حرکات کرنومتر در این مجموعه دیده می‌شوند.

البته اخیراً بیان شده است که با سی مستر امگا می‌توان تا عمیق ۱۵۰ متری نیز شنا کرد، ازاین‌رو این ساعت‌ها بسیار موردتوجه سازمان‌های اطلاعاتی برای برخی ماموریت‌های سری قرار گرفته‌اند.

اندازه ساعت‌های مجموعه سی مستر از ۲۸ تا ۴۸ میلی‌متر را شامل می‌شود که تقریباً همه افراد می‌توانند ساعت فیت خود را در این مجموعه پیدا کنند.

۴- ساعت‌های امگا دویل

این مجموعه را شاید بتوان مدرن‌ترین کالکشن امگا از نظر امکانات و طراحی معرفی کرد. تزئینات بسیار چشم‌نوازی در ساعت‌ دویل قابل‌ مشاهده هستند که هنر ساعت‌سازان سوئیسی را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد. در این سری از محصولات امگا به طور ویژه‌ای از الماس استفاده شده که توانسته محبوبیت بسیار زیادی بین خانم‌ها پیدا کند.

مقاومت در برابر نفوذ آب برای این مجموعه بین ۳۰ تا ۱۰۰ متر بیان شده و ساعت‌هایی با اندازه‌ بین ۲۴ تا ۴۱ میلی‌متر می‌تواند در آن یافت.

برای خرید ساعت امگا به چه مواردی توجه کنیم؟

بعد از شناخت از انواع کالکشن‌های ساعت امگا، می‌توان با در نظر گرفتن چند نکته ساده خرید موفقی از این ساعت‌های شیک را تجربه کرد.

نوع موتور ساعت را بررسی کنید!

حتماً می‌دانید که امگا برای محصولات خود از موتورهای اتوماتیک و مکانیکی بهره می‌برد که هرکدام از آنها خصوصیات خاص خود را دارند. مدل‌های خودکار با حرکت دست فرد اصطلاحاً کوک می‌شوند و به‌کارگیری از این موتورها با استفاده از آنها در کالکشن اسپید مستر بازخورد بسیار مثبتی برای امگا داشته است. نکته جالب توجه اینکه این کالیبرها امکان ۴۰ ساعت ذخیره انرژی را دارند.
ساعت‌های مکانیکی اما باید به‌صورت دستی و با استفاده از تاج، کوک می‌شوند که بسیاری از افراد این ویژگی را برای ارتباط هرچه بهتر بین خودشان و ساعت لازم می‌دانند.

سایز مناسب قاب مناسب دست خود را پیدا کنید!

انتخاب اندازه مناسب قاب، ارتباط نزدیکی با مچ دست شما دارد. ساعتی که انتخاب می‌کنید باید به‌گونه‌ای باشد که نه زیاد بزرگ جلوه کند و نه خیلی کوچک باشد. البته برای خانم‌ها شاید کوچک بودن قاب ساعت اهمیت بیشتری داشته باشد. بهتر است قبل از خرید ساعت، آن را به مچ دست خود ببندید و اندازه آن را بررسی نمایید.

کلاسیک یا مدرن بودن ساعت اهمیت دارد!

 

همان‌طور که در معرفی مجموعه‌های امگا گفتیم، محصولات این شرکت طیف وسیعی از مدل‌های کلاسیک و مدرن را شامل می‌شوند. بنابراین قبل از هر چیز نسبت به سلیقه و خواسته خود در این زمینه آگاه باشید تا در هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید. یک روش که بتوانید در این‌باره به‌وضوح برسید توجه به لباس‌هایی است که معمولاً به تن می‌کنید. درواقع باید دقت کنید که آیا بیشتر به استایل‌های رسمی علاقه دارد یا کژوال؟

به ضد آب بودن ساعت دقت کنید!

تقریباً تمامی مدل‌های امگا دارای قابلیت ضد آب بودن هستند اما آنچه در اینجا اهمیت دارد میزان مقاومت ساعت در برابر آن است. اگر زمینه شغلی یا علاقه شما غواصی نیست شاید نیازی به یک ساعت ضد آب تا عمق ۲۰۰ متری نداشته باشید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا