کسب و کار

آزمون Sat آنلاین(دیجیتال) چیست؟

آزمون Sat آنلاین(دیجیتال)

آزمون SAT یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی است که در سراسر جهان برگزار می‌شود. تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه از طریق این آزمون توصیه نمی‌شود. این مقاله صرفاً جهت معرفی آزمون است می‌باشد.

این آزمون دو نوع دارد:

۱. آزمون Sat General

همچنین بخوانید

۲. آزمون Sat Subject

Sat General برای داوطلبانی که قصد پذیرش در دانشگاه‌های دولتی اروپایی یا آسیایی مانند ترکیه را دارند مناسب است؛ اما آزمون Sat Subject برای داوطلبانی که قصد پذیرش در دانشگاه‌های آمریکا یا کانادا را دارند مناسب است.

آزمون اس ای تی دیچیتال

آزمون Sat آنلاین(دیجیتال) چیست؟

در نظرسنجی‌ها ۸۰ درصد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون اعلام کردند که استرس کمتری داشتند، نیازی به مدیریت زمان برای رسیدن به حوزه امتحانی نداشتند، نیازی به مداد، لوازم‌التحریر و… نداشتند، امکان استفاده از ماشین‌حساب در تمام مراحل آزمون و بسیاری موارد دیگر وجود داشت. مربیان، معلمان و متولیان برگزاری آزمون نیز رضایت ۱۰۰ درصدی داشتند. مسائلی مانند چاپ سؤالات، امنیت امتحان، کنترل ورود و خروج، مراقبین و مشکلات حوزه امتحانی اصلاً وجود نداشت.

آزمون Sat آنلاین(دیجیتال) در کدام کشورها برگزار می‌شود؟

این آزمون در آمریکا و سایر کشورها از جمله ترکیه، انگلیس، استرالیا، آلمان، کانادا و… برگزار می‌شود که البته به دلیل روابط دو کشور و تحریم‌های اعمال شده این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و داوطلبان می‌توانند برای سفر به کشورهای دیگر که این آزمون را برای Sat آنلاین(دیجیتال) سازماندهی می‌کنند، لازم است. با ثبت‌نام در مرکز این کشورها، می‌توانید به راحتی در آزمون آنلاین شرکت کنید.

هزینه آزمون  Sat آنلاین (دیجیتال)

هزینه این آزمون حدود ۱۳۰ دلار ذکر شده است، اما اندازه‌گیری دقیق هزینه این آزمون به شرایطی مانند کلاس آزمون (آزمون Sat General آزمون Sat Subject) کشور آزمون‌گیرنده نیز بستگی دارد.  دانشگاه پذیرفته شده و واحد پول کشور آزمون‌شونده و علاوه‌برآن هزینه ایاب‌وذهاب و هزینه مؤسسه آموزشی میانی را به هزینه آزمون نیز اضافه کنید.

ثبت‌نام این آزمون به‌صورت آنلاین انجام می‌شود؛ اما در صورت داشتن شرایط زیر باید از طریق پست ثبت‌نام کنید.

  • پرداخت هزینه آزمون به‌صورت نقدی (قبض – چک قابل‌قبول هیئت امتحانی).
  • در قسمت ثبت‌نام آنلاین نمی‌توانید عکس دیجیتال آپلود کنید.
  • از طریق آژانس‌های بین‌المللی (مؤسسات آموزشی واسطه) ثبت‌نام کنید.
  • می‌خواهید محل برگزاری آزمون نزدیک محل سکونت شما باشد.
  • کمتر از ۱۳ سال سن دارید.
  • برای اولین‌بار درخواست آزمون روز یکشنبه (برای داوطلبانی که امکان شرکت در آزمون روز شنبه را ندارند) را دارید.

چگونه هزینه آزمون را پرداخت کنیم؟

در زمان ثبت‌نام می‌توانید هزینه آزمون Sat آنلاین(دیجیتال) را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. همچنین می‌توانید پس از حضور در کشور مورد بررسی، این هزینه را به‌صورت حضوری پرداخت کنید. پرداخت هزینه آزمون قبل از آزمون ضروری است و قیمت آن برای همه داوطلبان یکسان است. اما با توجه به مسائلی مانند کشور آزمون‌گیرنده، واحد پول کشور آزمون‌گیرنده، دانشگاه آزمون‌گیرنده و مواردی ازاین‌دست، هزینه آزمون Sat آنلاین(دیجیتال) برای داوطلبان با شرایط مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

اعتبار آزمون Sat آنلاین(دیجیتال)

اعتبار این آزمون ۲ سال است و پس از گذشت ۲ سال و تکمیل اعتبار آزمون، در صورت تمایل مجدد به شرکت در این آزمون، برای شرکت در این آزمون، باید مجدداً مراحل آزمون Sat آنلاین(دیجیتال) را طی کنید.

در این آزمون در مورد ۳ مبحث خواندن، نوشتن، ریاضی و یک قسمت انشا اضافی سؤال پرسیده می‌شود.

خواندن

در این قسمت متنی به داوطلب داده می‌شود و لازم است با توجه به مطالبی که در اختیار شما قرار می‌گیرد به سؤالات مربوط به متن پاسخ دهید. این سؤالات ۴ گزینه‌ای و تستی می‌باشد. این بخش شامل ۵۲ سؤال است و شما باید در عرض ۶۵ دقیقه به آنها پاسخ دهید. همچنین ممکن است متن این قسمت از آزمون مربوط به قسمت‌های دیگر باشد. جداول، نمودارها یا گراف نیز بخشی از درک مطلب هستند که باید با مشاهده آنها پاسخ داده شود. البته لازم به ذکر است که برای پاسخ‌دادن به سؤالات مربوط به آنها نیازی به داشتن دانش ریاضی بالا نیست.

نوشتن

در این قسمت درک داوطلب از مهارت‌های نوشتاری مورد بررسی قرار می‌گیرد. متون در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد و لازم است اشتباهات در جملات، کلمات و حروف پیدا شود. این بخش همچنین می‌تواند شامل جداول، نمودارها یا گراف باشد که برای پاسخ به این گونه سؤالات به دانش ریاضی بالایی نیاز ندارند. همچنین ورود داوطلب به امور تخصصی ذکر شده در این قسمت از آزمون الزامی نیست. سؤالات این قسمت چهارگزینه‌ای و تستی می‌باشد. قسمت کتبی همراه با قسمت درک مطلب امتحان گرفته می‌شود و شامل همان ۶۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی است.

موراد بیشتر : آزمون یوس متمرکز ، بورسیه ترکیه

ریاضیات

در قسمت ریاضیات، حل مسائل ریاضی، هندسه، جبر، آمار و احتمال با استفاده از فرمول‌های ریاضی ضروری است. قسمت ریاضی شامل دو مرحله است که در مرحله اول باید ۲۰ سؤال در ۲۵ دقیقه بدون ماشین‌حساب حل شود. در مرحله دوم باید ۲۸ سؤال را در ۵۵ دقیقه با ماشین‌حساب پاسخ دهید.

بخش انشاء

بخش دیگری به نام انشاء در آزمون امتحانی وجود دارد که اختیاری است؛ اما داوطلبان می‌توانند به آن پاسخ دهند و نمره خود را افزایش دهند. امتیاز هر قسمت از انشاء یعنی درک مطلب، تحلیل متن و نگارش بین ۱ تا ۴ می‌باشد. مدت‌زمان شرکت در این بخش به همراه سایر بخش‌ها ۳ ساعت و ۵ دقیقه می‌باشد.

آنچه در آزمون Sat آنلاین(دیجیتال) در حال تغییر است:

معاون سنجش آمادگی کاج برد اعلام کرد:

  • زمان بیشتری برای هر سؤال اختصاص داده شده است
  • متن‌های کوتاه‌تر با یک سؤال پرسیده می‌شود.
  • طیف وسیع‌تری از سؤالات و اطلاعات بیشتر ارزیابی خواهد شد.
  • ماشین‌حساب در کل آزمون مجاز است.
  • زمان انتظار برای دریافت نتایج آزمایش از چند هفته به چند روز کاهش می‌یابد.
  • نابرابری در دسترسی و حتی شرکت در آزمون در سراسر جهان کاهش می‌یابد.
  • برای هر دانش‌آموز یک آزمون منحصر به فرد طراحی و توسط هوش مصنوعی پرسیده می‌شود؛ بنابراین امکان اشتراک پاسخ‌ها عملاً صفر و غیرممکن خواهد بود.
  • در مراحل برگزاری، برای هر پاسخ در هر سطح، سؤال بعدی طراحی و مطرح می‌شود.

مزایای دیجیتالی‌شدن

در شرایط برگزاری آزمون دیجیتال

  • میلیون‌ها ورق کاغذ صرفه‌جویی می‌شود و این کمک بزرگی برای حفظ محیط‌زیست خواهد بود.
  • احتمال تخلف نزدیک به صفر خواهد بود.
  • لغو حوزه امتحانی و مرکز امتحانی یا حتی کل آزمون در یک کشور صفر خواهد بود.
  • منابع مالی زیادی صرفه‌جویی خواهد شد. حوزه‌های امتحانی، سازمان‌دهندگان، حمل‌ونقل و بسیاری از هزینه‌های دیگر صرفه‌جویی خواهد شد.
  • عدالت آموزشی در همه جای کره زمین برقرار خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، برای ملیت‌هایی که کشورشان آزمون برگزار نشده است. باعث صرفه‌جویی در هزینه سفرهای خارجی و اقامت می‌شود.
  • کاهش بسیار زیاد استرس، برنامه‌ریزی، مدیریت سفر، مراجعه به میدان و…
  • کاهش قابل‌توجه تخلفات و ازبین‌رفتن اعتبار دانشگاه در برخی از مناطق و کشورها
  • تعداد امتحانات بیشتر و عدم احضار برای چهار یا پنج دوره (امکان آزمون تا ۸ نوبت در سال)

جمع‌بندی

هر ساله بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه ظرفیت مشخصی را برای پذیرش از طریق آزمون SAT تعیین می‌کنند. در قسمت‌های بالا به برخی از آنها اشاره کردیم. آزمون SAT مانند آزمون تافل و آیلتس به دلیل اینکه برای آمادگی نیاز به تلاش زیادی دارد، استرس را در زمان امتحان برای دانش‌آموز به ارمغان می‌آورد.

https://touranpars.ir/sat/

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا