بورسفرابورس

افشا تخلفات، فضای فعالیت‌ در بازار سرمایه را شفاف‌تر کرد

موسی احمدی گفت: با راه‌اندازی سامانه “افشا تخلفات مدیران نهادهای مالی” از سوی سازمان بورس همراه با نظارت و کنترل جدی، فضای شفاف برای عملکرد مدیران ایجاد شده و ارتکاب تخلف را به میزان زیاد کاهش می‌دهد.

همچنین بخوانید

حجت‌الاسلام موسی احمدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره بند (چ) ماده ۳۶ قانون احکام دائمی توسعه کشور به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: با توجه به ضرورت موضوع شفاف‌سازی عملکرد مدیران در همه سازمان ها و نهادهای مالی، به نظر می‌رسد با اجرای کامل این قانون به ویژه در ماده و بند مورد نظر، شاهد اتفاقات ناخوشایند در بدنه سازمان و عملکرد مدیران نباشیم.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی در بحث مربوط به درآمدها و هزینه‌ها و عملکرد مدیران، اقدام بسیار ارزشمندی است، افزود: طبق این قانون همه مسئولان، مدیران فعال در حوزه بورس به منظور حفظ اعتبار خود سعی می‌کنند که مرتکب تخلف نشوند.

نماینده مردم کنگان، جم، عسلویه و دیر در مجلس در ادامه عنوان کرد: اگر برای اجرای بند (چ) ماده ‎۳۶ قانون احکام دائمی توسعه کشور جزیره‌ای عمل نشود و مسئولان و دست اندرکاران سازمان بورس نسبت به راه‌اندازی سامانه‌ای کلی با نظارت و کنترل لازم آنها، اقدام کنند، شاهد پاسخگویی خوب در مقابل برخی تخلفات خواهیم بود که شفافیت در عملکردها را به دنبال دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: مکانیزم و یا فرایند افشا به عنوان ابزاری برای اینکه فرد با دقت بیشتری در این حوزه‌ها فعالیت و از ارتکاب به جرم و یا تخلف اجتناب کند، بسیار کمک‌کننده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا