امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

طرح اصلاح الگوی کشت کشاورزی به افزایش بهره وری کمک می‌کند

کرمانشاه – عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و چالش منابع آب، گفت: طرح اصلاح الگوی کشت کشاورزی به افزایش بهره وری کمک می‌کند.

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به یارانه حمایتی برای اجرای طرح الگوی کشت در بودجه‌بندی امسال، اظهار کرد: سال گذشته برای نخستین بار طرح اصلاح الگوی کشت به مرحله اجرا رسید و اگرچه هنوز طرح آن تکمیل نیست و نیاز به تغییر و اصلاح دارد اما برای نتیجه بخشی و مؤثر بودن آن اقداماتی از جمله یارانه‌های حمایتی در اجرای این طرح انجام شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: اجرای طرح اصلاح الگوی کشت را از طریق اجبار و زور نمی‌توان فراگیر کرد و بهترین و مؤثرترین راه برای همه گیری آن ترویج و توسعه همراه با تقویت بازار محصولات کشاورزی خواهد بود چرا که در صورت مطلوب بودن شرایط بازار و قیمت‌های مناسب کشاورزان نیز به سمت الگو کشت ترغیب خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تأمین منافع کشاورز و نیز آموزش الگوی کشت در راستای به صرفه بودن آن می‌تواند کشاورزان را نسبت به اجرای تدریجی الگوی کشت تشویق کند و به مرور زمان شاهد ترویج و تبعیت کشاورزان باشیم.

روحیه و فرهنگ کار در کرمانشاه باید تقویت شود

رشیدی در ادامه به موضوعیت مسئله اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: مسئله اشتغال یک مسئله کشوری بوده که تنها استان کرمانشاه با آن روبه رو نیست که برای رفع این مشکل اساسی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و بلند مدت، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه صنعتی و نیز رفع موانع بر سر راه تولید خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های شناخته‌شده در استان کرمانشاه برای کمک به رفع اشتغال توجه به حوزه گردشگری است که با وجود آثار تاریخی چهار ساله خود و ایجاد زیر ساخت‌های لازم می‌توانیم زمینه‌های رشد و پیشرفت را رقم زد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیکاری در استان کرمانشاه ریشه در پایین بودن فرهنگ کار دارد، بیان کرد: به دلیل وجود مشکلات فرهنگی مردم این استان باید برای تقویت فرهنگ و روحیه کار و نیز رفع ذهنیت‌های اشتباه به ویژه در خصوص دستیابی به پشت میز نشینی به عنوان شغل دلخواه مردم اقدامات جدی صورت گیرد.

رشیدی در پایان به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در زمینه زراعی و دامپروری، عنوان کرد: در صورت اجرای سامانه سردسیری در کرمانشاه به دلیل توانمندی‌های این استان در حوزه کشاورزی به ویژه دامپروری می‌توان شاهد ایجاد شرایط مناسب‌تری به لحاظ اشتغالزایی برای استان کرمانشاه بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا