انرژی

تاب آوری؛ استراتژی جدید برقی‌ها برای افزایش پایداری شبکه

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیربه ویژگیهای خاص صنعت برق به عنوان یک صنعت زیربنایی و نقش آن در پیشبرد اهداف توسعه ای کشور اشاره کرد: با نگاه مهندسی و رویکرد تاب آوری می توان پایداری صنعت برق را ارتقاء بخشید. از این رو باید همه در مسیری حرکت کنیم که فرهنگ تاب آوری با رویکرد دانش پایه و سیستماتیک، به گونه ای در صنعت برق نهادینه شود که کارکنان در هر مسوولیت و پست سازمانی با مصادیق تاب آوری حوزه ماموریت خود آشنا شوند و آن را به کار ببندند.

به گزارش آرمان اقتصادی،   محمد ابراهیم نژاد مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر، یکی از برنامه های دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توانیر را حرکت به سمت پیاده سازی سامانه فرماندهی حادثه (ICS) عنوان کرد که به طور هدفمند و بر پایه راهبردهای پدافند غیرعامل و سند راهبردی وزارت نیرو دنبال می شود.

وی به ویژگیهای خاص صنعت برق به عنوان یک صنعت زیربنایی و نقش آن در پیشبرد اهداف توسعه ای کشور اشاره کرد و گفت: با نگاه مهندسی و رویکرد تاب‌آوری می توان پایداری صنعت برق را ارتقاء بخشید. از این رو باید همه در مسیری حرکت کنیم که فرهنگ تاب آوری با رویکرد دانش پایه و سیستماتیک، به گونه ای در صنعت برق نهادینه شود که کارکنان در هر مسوولیت و پست سازمانی با مصادیق تاب آوری حوزه ماموریت خود آشنا شوند و آن را به کار ببندند.»

ابراهیم نژاد یکی از ماموریتهای ۱۴ گانه ابلاغی دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توانیر را استقرار سامانه فرماندهی حادثه عنوان کرد و با اشاره به ضرورت آشنایی دست اندرکاران این حوزه با مفاهیم دانش پایه افزود: این کارگاه آموزشی اولین کارگاه آموزشی «ICS» است که با هماهنگی دانشگاه تهران، کرسی یونسکو در مدیریت سوانح طبیعی و پژوهشکده سوانح طبیعی و با حضور دبیران کمیته پدافند غیرعامل صنعت برق کشور (شرکتهای توزیع و برق منطقه ای) به مدت ۲ روز در سوله مدیریت بحران منطقه ۶ تهران برگزار می شود.

وی هدف از برپایی این دوره را ارتقای توانمندی کارکنان به منظور پیاده سازی سامانه فرماندهی حادثه در صنعت برق عنوان و بر لزوم ارایه دوره پایه (۱۰۰- ICS) به منظور ایجاد زبان مشترک برای تمامی پرسنل صنعت برق تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا