انرژی

کنترل و پایش پست‌های برق با تجهیزات ایرانی

مهندسان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی به دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات کنترل پست‌های برق دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،به نقل از روابط عمومی پارک دانشگاه شهید بهشتی حجت الله ترابی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه این شرکت از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: از همان ابتدا، در زمینه زیرساخت‌های تجهیزات مخابراتی و اتوماسیون صنعتی کار کردیم. این در حالی است که در آن زمان واژه “دانش بنیان”، وارد ادبیات تولیدی و صنعتی ایران نشده بود. 

همچنین بخوانید

وی زمینه تحقیقاتی این شرکت را سیستم رادیویی مدرن عنوان کرد و با بیان اینکه تنها تولیدکننده RTU و PLC هستیم، افزود: محصولات ما مربوط به احداث پست‌‎های برق می‌شود و مشتریان این محصولات اغلب شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی هستند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اضافه کرد: این شرکت در حالی فعالیت خود را به عنوان در ایران آغاز کرد که هنوز اعتماد لازم برای خرید محصولات ایرانی و تجهیزات ساخت داخل در بازار وجود نداشت و همین امر فعالیت در این حوزه را بسیار سخت و دشوار می‌کرد چراکه همه شرکت‌ها به دنبال برندهای خارجی بودند. برای اعتمادسازی، پایلوت‌های مختلفی را نصب کردیم تا بتوانیم اطمینان مصرف‌کننده و مشتری را به توان تولیدی خود جلب کنیم. بعد از موفقیت این شرکت در بازار داخل، راه برای فعالیت دیگر شرکت‌ها باز شده و این یعنی شرکت ما به نوعی پیشران این فناوری در بازار ایران است. 

وی با اشاره به تولید RTU در سال ۱۳۹۱ خاطر نشان کرد: تا ۱۵ سال پیش شرکت‌های توزیع نیروی برق در ایران، برای کنترل از راه دور پست‌های برق از نیروی انسانی استفاده می‌کردند که این امر از طرفی کیفیت را پایین می‌آورد و از طرف دیگر هزینه‌ها را به طور چشمگیری افزایش می‌داد اما با تجهیز این شرکت‌ها به محصولات تولیدی شرکت ما، با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت اقدام به پست‌های برق پایش می‌شوند.

ترابی تأکید کرد: اگر شرکتی در توسعه فناوری اقدام جدی نداشته باشد، حتی در صورت سودآوری بالا در سال‌های اولیه فعالیت، خیلی زود از بازار و از چرخه صنعت و تولید حذف خواهد شد. با همین رویکرد، ما همواره روی بحث فناوری و مرزهای فناوری حرکت می‌کنیم تا بتوانند در نهایت به شرکتی شاخص در عرصه صنعت کشور تبدیل شویم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا