انرژی

حل مشکلات اقتصادی؛ شاه‌کلید وزارت نیرو

یک کارشناس صنعت برق گفت: اصلی‌ترین مشکل وزارت نیرو در صنعت برق مسائل اقتصادی است که باید وزیر نیروی دولت دوازدهم این مشکل را برطرف کند و به نظر می‌رسد که اردکانیان گزینه مناسبی برای حل این مساله باشد.

عزیزالله حاج ولی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نامتوازن بودن اقتصاد برق، اظهار کرد: با توجه به این که وزارت نیرو در صنعت برق بیش از اندازه ضرر می‌کند لازم است که مسائل ساختاری مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: صنعت برق ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری و ارتقاء دارد، اما از آنجایی که اقتصاد ما دچار مشکل است نمی‌توان آن طور که باید در این صنعت فعالیت انجام داد.

مدیرعامل شرکت تولید برق عسلویه با اشاره به اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم، بیان کرد: وی بیشتر در حوزه آب فعالیت داشته که با توجه به این که کشور با مشکلات زیادی در حوزه آب دست و پنجه نرم می‌کند به نظر می‌رسد که اردکانیان بتواند به این مشکلات سروسامان دهد.

به گفته حاج ولی، در اکثر دوره‌ها وزیر انتخابی نیرو یک شخصیت آبی بوده است که با توجه به شرایط کشور و حساسیت‌هایی که برای بخش آب وجود دارد این نوع انتخاب بسیار هوشمندانه است.

وی با بیان این که اردکانیان سابقه مدیریتی خوبی دارد، گفت: قطعا وی می‌تواند مشکلات صنعت برق را نیز با تدابیری مناسب برطرف کند، لذا امید می‌رود که اردکانیان بتواند رای نمایندگان مجلس را اخذ کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا