بانکبانک و بیمه

جذب ۱۲۳ درصدی اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ توسط بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی

بانک توسعه تعاون ضمن پرداخت مازاد بر تکالیف خود در اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ توانسته است هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال از این اعتبارات را طی سال ۱۴۰۱ به طرح‌های متقاضی پرداخت کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی، ملائی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان میزان پرداختی تسهیلات بانک از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور را بیش از هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال برای ایجاد و توسعه ۵۰ طرح متقاضی در استان بیان کرد و گفت: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ فرصت بسیار مناسبی است برای اشتغال زایی و رشد تولید برای متقاضیان دارای طرح‌های نیمه تمام و همچنین کسب و کارهای خرد و خانگی در قالب طرح‌های پشتیبان و پیشران، و همچنین افرادی که به منظور توسعه و اتصال به بنگاه‌های بزرگتر برنامه‌ای برای بازاریابی و فروش داشته باشند.

وی با اشاره به بودجه تخصیصی ۶۰۵ میلیارد ریالی بخش صنعت و معدن اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، میزان جذب و پرداخت تسهیلات از این محل در این استان را بیش از ۱۳۲ درصد و بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال بیان کرد.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان، منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال جدید با عنوان مبارک «مهار تورم، رشد تولید» را خاطرنشان کرد و افزود: بانک توسعه تعاون از محل این بودجه تا کنون بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال از اعتبارات بخش تعاون را در قالب ۳۱ طرح توجیهی استان پرداخت کرده است که این میزان منجر به جذب ۱۷۸ درصدی کل اعتبارات تخصیصی بخش تعاون شده است.

ملائی با بیان اینکه عملکرد شعب بانک توسعه تعاون استان در جذب و پرداخت این اعتبارات به متقاضیان رضایتمندی دستگاه‌های متولی آن را در پی داشته است، ادامه داد: جذب ۱۰۵ درصدی اعتبارات حوزه کشاورزی بالغ بر ۱۹۶ میلیارد ریال در حمایت از توسعه و رونق تولید این بخش، و جذب ۹۶ درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نیز بیش از ۲۷۲ میلیارد ریال مجموع تسهیلات پرداختی استان را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است بانک توسعه تعاون در چهار حوزه صنعت و معدن، میراث فرهنگی و گردشگری، کشاورزی و همچنین تعاون عاملیت پرداخت اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا