بین الملل

داستان تکراری قطعات بی‌کیفیت و سقوط ارزش سهام هواپیماسازی بوئینگ

در معاملات شب گذشته بورس آمریکا، ارزش سهام شرکت بوئینگ به خاطر افشای وجود برخی قطعات بی‌کیفیت و توقف تحویل بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس، ۵.۶ درصد منفی شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت بوئینگ تحویل برخی هواپیماهای ۷۳۷ مکس خود را به خاطر وجود قطعات بی‌کیفیت متوقف کرده است و انتشار این خبر باعث شد تا در معاملات شب گذشته، سهام بوئینگ ۵.۶ درصد منفی شود.

همچنین بخوانید

پس از دو مورد سقوط بوئینگ‌های ۷۳۷ مکس در اواخر سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹ و توقف تولید و پرواز آنها در سراسر جهان، تولیدات شرکت بوئینگ از سوی نهادهای نظارتی زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

هرگونه تأخیر در تحویل هواپیما به شرکت‌های خریدار به نارضایتی آنها منجر خواهد شد؛ چراکه بسیاری از آنها روی تحویل گرفتن هواپیما و بالا بردن تعداد پروازهایشان حساب کرده‌اند.

در حال حاضر بوئینگ ماهانه ۳۱ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس تولید می‌کند و می‌خواهد تا ژانویه سال آینده نرخ تولید خود را به ۴۲ فروند در ماه برساند. مشکل وجود قطعات بی‌کیفیت به خاطر ارائه قطعات با تولید ضعیف از سوی شرکت اسپیریت ای رو سیستمز بوده که یکی از قطعه‌سازان شرکت بوئینگ به‌شمار می‌رود.

این دومین بار است که طی سال جاری وجود قطعات بی‌کیفیت به توقف خط تولید شرکت بوئینگ منجر می‌شود. این شرکت چند ماه پیش هم مجبور شد به دلایل مشابه تولید هواپیماهای باری ۷۶۷ را برای مدتی متوقف کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا