بانکبانک و بیمه

ماجرای فیش حقوقی مدیران بانک ایران زمین چیست؟

انتشار تصویر دو فیش حقوقی منتسب به مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک ایران زمین در شبکه های اجتماعی حکایت از جریان سازی رسانه‌ای برای یک بانک خصوصی  را داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با بررسی هشتگ #بانک_ایران_زمین در توئیتر به اکانت‌هایی برخورد می کنید که به صورت تلویحی و هماهنگ یک پست با یک متن مشترک را به اشتراک گذاشته که حکایت از حقوق چندصد میلیونی مدیران این بانک دارد.

در میان پست های منتشر شده برخی پا را فراتر نهاده وبا پررنگ کردن مصاحبه اخیر رئیس کل بانک مرکزی درخواست انحلال این بانک را از محمد فرزین مطالبه کرده اند که البته این هجمه خبری با واکنش روابط عمومی بانک ایران زمین روبرو شد.

در همین رابطه محمدحسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفت: این تصاویر جعلی است و پرداخت حقوق به مدیرعامل و هیات مدیره بانک ایران زمین با این اعداد نادرست است و از سوی این بانک تکذیب می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: صورت‌های مالی بانک ایران زمین از سال‌های گذشته در سامانه کدال بارگذاری شده و پرداخت حقوق با تصمیمات مجمع عمومی انجام می‌شود.

استاد با تاکید بر اینکه عدد‌های منتشر شده اغراق‌آمیز است، گفت: صورت‌های مالی این بانک نشان از نظارت نهاد‌های مسئول بر این بانک دارد و نمی‌توان از قوانین تخطی کرد.

جدای از درستی تصویر یا جعل و صحت یا تکذیب خبر، انتشار تصاویری از این دست که با اهداف خاصی از سوی انتشار دهندگان آن صورت می‌پذیرد و همچنین درخواست‌های ناپخته همچون انحلال یک بانک، بازی ندانسته‌ای با معیشت و امنیت شغلی هزاران کارمندی است که در سخت‌ترین شرایط، چه روزهای اوج کرونا، چه روزهای آلودگی هوا، تعطیل و غیرتعطیل، دارای بیشترین و مفیدترین ساعت کاری در میان شاغلین هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا