امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سرمازدگی به باغات استان سمنان ۸۱۴ میلیارد تومان خسارت وارد کرد

سمنان_ مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بابیان اینکه خسارت سرمازدگی به باغات استان ۸۱۴ میلیارد تومان برآورد شد، گفت: بیشترین میزان این خسارت به شهرستان شاهرود مربوط می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بارندگی و سرمای بهاره باعث بروز خسارات به باغات استان به ویژه درختان زردآلو شده است، ابراز داشت: این خسارت ۸۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین بخوانید

وی ضمن بیان اینکه بیشترین خسارات وارده به حوزه شهرستان شاهرود مربوط می‌شود، افزود: سرمازدگی اواسط فروردین به باغات این شهرستان ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه استفاده از ارقام مقاوم به سرما و تغییر الگوی کشت برای مقابله با این پدیده باید اجرایی شود، ابراز داشت: در کنار این موضوعات کشاورزان باید نسبت به بیمه کردن باغات خود نیز اهتمام کافی را داشته باشند.

طاهریان ضمن بیان اینکه در حال رایزنی برای دریافت سهمیه تسهیلات کم بهره برای کمک به کشاورزان آسیب دیده هستیم، تصریح کرد: امیدواریم این مهم بتواند بخشی از خسارت فوق را جبران کند.

وی بابیان اینکه برای مقابله با سرمازدگی می‌بایست روش‌های نوین نیز به کار گرفته شود، افزود: مه پاشی و روشن کردن آتش اقدامی که به صورت موقت می‌تواند جلوی این سرمازدگی را بگیرد اما این می‌طلبد تا تحقیقات دانش بنیان به این حوزه ورود جدی داشته باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا