بانکبانک و بیمه

بهره مندی ۴۱۳ خانواده در خراسان جنوبی از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون در سال گذشته ۳۳۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان و فرزندآوری در استان خراسان جنوبی پرداخت کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی، پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان در راستای آسان سازی ازدواج به عنوان یکی از تکالیف اولویت دار در زمره فعالیت حوزه مسئولیت اجتماعی بانک توسعه تعاون محسوب می‌شود که برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۱ مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله و برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال سن و زوجه‌های زیر بیست و سه سال سن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

بررسی عملکرد بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی در این نوع تسهیلات حاکی از آن است که در قالب ۱۶۲ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بالغ بر ۲۲۲ میلیارد ریال طی سال ۱۴۰۱ پرداخت شده است.

همچنین در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری بانک توسعه تعاون طی سال ۱۴۰۱ در قالب ۲۵۱ فقره پرونده اعتباری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد ریال به خانواده‌های استان خراسان جنوبی که تاریخ تولد فرزند آنها از فروردین ۱۴۰۰ به بعد باشد پرداخت شده است.

گفتنی است در سال ۱۴۰۱ به متقاضیان تسهیلات فرزندآوری برای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۳۶ ماهه، فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۴۸ ماهه، فرزند سوم ۶۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه، فرزند چهارم ۸۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۷۲ ماهه و فرزند پنجم ۱۰۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۸۴ ماهه تسهیلات پرداخت می‌شد که برای آنها ۶ ماه دوره تنفس در نظر گرفته شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا