انرژی

رحیمی‌مظفری: باید مصرف انرژی در خانه‌ها بهینه شود

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مصرف ۷ برابری انرژی در کشور ما نسبت به متوسط دنیا یک فاجعه است، گفت: باید مصرف انرژی در خانه‌ها بهینه شود و دولت به این سمت حرکت کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، عبدالعلی رحیمی مظفری در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی درباره عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی اظهار کرد: اشکال پیش آمده در افزایش تعرفه گاز خانگی به خاطر تغییر میزان و مصرف در هر پله بوده که باید جواب دهند چرا این اتفاق افتاده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان این‌که باید فکری به حال انرژی کشور کرد، افزود: مصرف ۷ برابری انرژی در کشور ما نسبت به متوسط دنیا یک فاجعه است آن هم برای کشوری که بر پایه انرژی اداره می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که کجا باید برای وزارت نفت تصمیم‌گیری شود، اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه سال گذشته پیش نویسی در دولت آمد در آبان‌ماه در دستور کار قرار گرفت و در آذرماه ابلاغ شد این به چه معناست؟ آیا به خاطر ترس از حاشیه‌ها این کار را نکرده‌اند؟

رحیمی مظفری با بیان این‌که نمی‌توان با گران کردن و انداختن بار روی دوش مردم مصرف انرژی را مدیریت کرد، تصریح کرد: باید مصرف انرژی در خانه‌ها، کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها بهینه شده و استاندارد سازی در صنعت و بخاری‌ها صورت گیرد. لازم است دولت به این سمت حرکت کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا