امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اعطای تسهیلات به خسارت دیدگان از سرمازدگی در استان سمنان

سمنان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، با اشاره به خسارات وارد آمده به کشاورزان استان بر اثر سرمازدگی، گفت: تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان پرداخت می‌شود.

کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به خسارات سرمازدگی کشاورزی در سراسر استان سمنان، تاکید کرد: سرمای روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ که برودت آن به هشت درجه زیر صفر نیز رسید، خسارات هنگفتی را به باغات و زیرساخت‌های استان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه برآورد خسارات توسط کارشناسان تاکنون ۸۴۲ میلیارد تومان بوده است، افزود: ۸۱۴ میلیارد تومان از این میزان، صرفاً خساراتی است که باغات استان سمنان وارد شده و مابقی سهم زیرساخت‌ها و ابنیه مانند شیرهای آب عمومی و… است.

تغییر الگوی کشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه مقوله فنی و اجرایی یکی از راهکارهای مقابله با سرمازدگی است، تاکید داشت: تغییر الگوی کشت و کاشت گونه‌های مقاوم به سرما یکی از موضوعاتی است که برای کاهش خسارات سرمازدگی در سراسر استان سمنان توسط جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

طاهریان با بیان اینکه استقبال بهره برداران و باغداران از این ارقام می‌تواند، سبب توسعه کشت ارقام مقاوم به سرما و در نتیجه کاهش خسارات شود، ابراز کرد: دومین توصیه ما به باغداران توسعه پوشش‌های بیمه‌ای محصولات و درختان باغات و مزارع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بهره برداران بخش کشاورزی باید به سمت توسعه پوشش بیمه‌ای گام بردارند تا شاهد کاهش خسارات باشیم، افزود: بیمه می‌تواند در صورت خسارات وارد شده به بهره برداران بسیار مؤثر باشد.

آمار خسارات‌ها به تهران ارسال شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه بحث پوشش‌ها و خسارات پرداختی بیمه کشاورزی در بانک عامل استان و همچنین صندوق بیمه کشاورزی دنبال می‌شود، بیان داشت: این آمادگی را داریم که بحث‌های اقناع سازی و کارشناسی را با حضور بهره برداران در خصوص بیمه و پوشش‌های بیمه‌ای داشته باشیم.

طاهریان با بیان اینکه سهم پرداختی و چگونگی پرداخت آن از سوی صندوق کشاورزان یکی از مباحثی است که در راستای کمک به باغداران در استان سمنان پیگیری می‌کنیم، تاکید داشت: از دیگر اقداماتی که در این زمینه پیگیری شده، اعطای تسهیلات کم بهره برای کشاورزان آسیب دیده است تا بتوانیم از تولیدکنندگان حمایت کنیم.

وی افزود: بحث خسارات سرمازدگی در تمام استان سمنان به صورت کارشناسی دنبال و تمام اطلاعات و آمارها به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا