بین الملل

آمریکا نصف چین شد

گزارش‌ جدید بانک جهانی حاکی از آن است که کشورهای عضو بریکس از کشورهای عضو گروه جی هفت، در میزان مشارکت در رشد اقتصادی جهان پیشی گرفته‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی، بلومبرگ در گزارشی با استناد به آمارهای بانک جهانی نوشت: میزان تاثیرگذاری کشورهای عضو بریکس شامل روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در رشد اقتصادی جهان، افزایش پیدا کرده است.

همچنین بخوانید

بنابراین گزارش، در سال ۲۰۲۳ میزان سهم کشورهای عضو بریکس در رشد اقتصادی جهان از کشورهای عضو جی هفت (شامل ایالات متحده آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) فراتر رفته است.

براساس آمارهای جدید بانک جهانی میزان مشارکت کشورهای عضو بریکس در رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۳ به ۳۲.۱ درصد رسیده و بر مبنای برآوردها این میزان در سال ۲۰۲۸ به ۳۳.۶ درصد خواهد رسید.

این در حالی است سهم کشورهای عضو جی هفت در رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۳ به ۲۹.۹ درصد رسیده و این میزان در سال ۲۰۲۸ به ۲۷.۸ درصد می‌رسد، آمارهایی که پایین تر از آمارهای کشورهای عضو بریکس است.

همچنین براساس آمارهای بانک جهانی، چین در شرایط کنونی و سال‌های آتی بزرگترین سهم را در رشد اقتصادی جهان خواهد داشت و سهم آن به دو برابر سهم آمریکا رسیده است.

براین اساس در سال ۲۰۲۸ میزان سهم چین در رشد اقتصادی جهان به ۲۲.۶ درصد می‌رسد ، در حالی که پس از چین، هند در رتبه دوم با ۱۲.۹ درصد قرار خواهد داشت و آمریکا با ثبت سهم ۱۱.۳ درصدی در رشد اقتصادی جهان به نصف سهم چین خواهد رسید!

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا