امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

علت تأخیر در اعلام قیمت تضمینی خرید گندم

رئیس بنیادملی گندمکاران و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با ارائه توضیحاتی درباره علت تأخیر در اعلام قیمت تضمینی خریدگندم اعلام کردند هنوزجلسه ای برای تعیین قیمت تضمینی خریدگندم تشکیل نشده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، عطا الله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم کاران کشور در گفت و گویی رادیویی درباره علت تأخیر در اعلام قیمت تضمینی گندم عنوان کرد: با مصوبه مجلس که شورای قیمت گذاری را تشکیل داد یکی از آرزوهای دیرینه بخش کشاورزی حاصل شد و کشاورزان در محصولات تولیدی خودشان در تمام محصولات شریک شدند و در قیمت گذاری و اتخاذ سیاست گذاری‌های حمایتی شأن مؤثر بودند.

وی افزود: سال گذشته قیمت عادلانه و خوبی برای گندم گذاشته شد، ما حدود ۵۳ درصد افزایش خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال قبلش را تجربه کردیم که این نشان دهنده این بود هر زمان قیمت گذاری خوب انجام شود و خرید خوب خواهد بود.

او ادامه داد: برای سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ما در سال گذشته قیمت مبنا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان لحاظ شد و قرار شد ۱,۵۰۰ تومان دیگر هم به عنوان یارانه پرداخت شود در آن جا قید کردیم که اگر در شرایط خاصی قرار بگیریم که هزینه‌های تولید بالا برود، تورم باشد قیمت جهانی خودش را یک جور دیگر نشان دهد این قابل تجدید نظر است.

هاشمی گفت: بهمن ماه سال گذشته هنگام تقدیم لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس خواستار تشکیل جلسه شورا و تجدید نظر در قیمت گندم شدیم که متأسفانه تا امروز این مراد حاصل نشده و جلسه‌ای تشکیل نشد و قیمت همان بود و این هم مورد اعتراض کشاورزان است که نه تنها برای خرید تضمینی امسال تبعات منفی خواهد داشت برای کشت سال آینده هم احتمالاً ما دچار نقصان شویم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا