بورسبورس اوراق

استراحت شاخص بورس در ارتفاع ۲.۳ میلیون واحد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۳۰۴ واحدی روبه‌رو شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۹میلیارد و ۳۷۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۴هزار و ۹۲۴میلیارد تومان در بیش از یک‌میلیون و ۱۴۱هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت هزار و ۳۰۴واحدی در ارتفاع ۲میلیون و ۳۲۴هزار و ۱۳۳واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و معدنی و صنعتی گل گهر با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۱۳میلیارد و ۸۶۳میلیون ورقه به‌ارزش ۵۱هزار و ۴۹میلیارد تومان در ۵۸۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۰۰ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۹هزار و ۲۰۷واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و ایران خودرو شد و در مقابل شرکت‌های بانک دی، نفت ایرانول و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا