اقتصاد کلان

ایجاد رقابت در جهت حمایت از مشتری مداری/ انحصار در کمین تولیدکنندگان

به گزارش خبرنگار آرمان اقتصادی، فرید موسوی در اجلاس سراسری مدیریت مشتری مداری اظهار کرد: نگذاشته‌ایم که بخش خصوصی در کشورمان توانمند شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: یکی از دلایل ناکارآمدی الگوهای سازمان‌های دولتی و نظام‌های اداری وجود بخش‌های مختلف در دولت هستند.

همچنین بخوانید

موسوی تصریح کرد: تا وقتی اقتصاد کشور دولتی است نمی‌توانیم از مشتری‌مداری صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه ۵ تا ۶ وزارتخانه کشورمان قانون ندارند، تصریح کرد: وزیر در این وزارتخانه‌ها براساس برداشت خود برنامه ارائه می‌دهد، نمایندگان مجلس براساس برداشت خود برنامه‌ها را بررسی می‌کنند و دستگاه‌های نظارتی نیز براساس برداشت خود نظارت می‌کنند و در این میان مشتری‌مداری در مغفول مانده است.

موسوی با تاکید بر اینکه در کشورمان تنها با کمبود قانون مواجه نیستیم، بلکه با تورم قانون نیز داریم، گفت: تغییر مدل‌های اقتصادی حاکم در کشورمان برای رسیدن به مشتری‌مداری مورد نیاز است.

همچنین در این همایش ابوذر ندیمی مشاور عالی معاون رئیس جمهور اظهار کرد: برای حمایت از مشتری مداری در کشور باید رقابت ایجاد و کیفیت‌ کالاها را بالا برد.

مشاور عالی معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شرایط حاکم بر کشورمان موجب شده که تولید کنندگان کالا با انحصار خودخواسته یا ناخواسته مواجه باشند.

وی گفت: دولت وقتی خودش در اقتصاد باشد نمی‌توان مشتری‌مداری ایجاد کرد، زیرا خود دستگاه تولید کننده دولتی است.

انتهای پیام/

منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا