بورسبورس کالا

ارزش معاملات فروردین بورس انرژی ایران به ۸۱ هزار میلیارد ریال رسید

بورس انرژی ایران در فروردین‌ ماه ۱۴۰۲ میزبان معاملات حامل‌های انرژی و اوراق مبتنی‌ بر آن‌ها به ارزشی بالغ‌ بر ۸۱ هزار و ۱۲ میلیارد ریال بود که ۸۴ درصد از این معاملات در تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) و به نقل از بورس انرژی ایران، تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری در ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ شاهد معامله ۳۲۸ هزار و ۲۵۵ تن فراورده به ارزش ۶۷ هزار و ۹۱۲ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریال بود. فراورده‌های نفتای کامل، نفتای سبک و حلال ۴۰۲ در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های آیزوریسایکل، سی‌اس‌او و آیزوفید در رینگ داخلی به‌ترتیب بیشترین ارزش معاملات این ماه را به خود اختصاص دادند.

در ماه نخست فروردین ۶۸۲ هزار و ۳۱۳ ورقه سلف موازی استاندارد به ارزش ۸ هزار و ۷۷۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال و ۵۰ هزار و ۱۷۲ ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۳ هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال خرید و فروش شد.

در این ماه شاهد معاملات ۲۱ هزار و ۵۶۲ برگه گواهی سپرده نفت خام و گواهی سپرده میعانات گازی به ارزش ۵۷۱ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال نیز بودیم.

بورس انرژی ایران همچنین شاهد معامله ۵۵۸ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۳۸۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۵۵۲ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال و ۶۴ قرارداد آتی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا