امور زیربناییتعاون و اشتغال

مسئولان درد دل کارگر را نمی‌فهمند/ضرورت تغییر تفکر حاکم بر جامعه

میامی- امام جمعه میامی گفت: یکی از مشکلات امروز کشورمان این است که مسئولان، درد دل کارگران را نمی‌فهمند در حالی که کارگر، ستون فقرات کشورمان محسوب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت الاسلام محمد عزیزی در دیدار با مسئولان اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی میامی به مناسبت هفته کار و کارگر، همزمان با ظهر سه شنبه و به میزبانی دفتر خود ضمن اشاره به اهمیت کارگران، بیان کرد: اگر کشوری تمایل دارد که پیشرفت کند، می‌بایست به قشر کارگران اهمیت دهد و یکی از دلایل وضعیت کنونی کشور ما این است که مسئولانی که در رأس ایستاده‌اند، درد دل کارگر را نمی‌فهمند.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه ستون فقرات کشور، کارگر است، افزود: هزاران میلیارد تومان پول اگر وجود داشته باشد اما کارگری نباشد که کار را انجام دهد، کاری از پیش نخواهد رفت لذا این ارزش کارگران را نشان می‌دهد امروز در تمام عرصه‌ها نیاز به کارگران داریم.

امام جمعه میامی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور ما این است که به کارگر بها داده نمی‌شود تا جایی که همچنان در سیستم آموزشی کارگری، یک نوع تهدید برای نابود کردن سرنوشت دانش آموزان است که از سوی معلمان بیان می‌شود، بیان کرد: این نگاه حاکم بر کشورمان سبب تنزل شخصیت کارگران می‌شود در نتیجه از کودکی در ذهن بچه‌های ما این امر نهادینه می‌شود که کارگری با بدبختی مساوی است.

عزیزی با بیان اینکه این تفکر دو ضربه اساسی به کشورمان زده است که یکی تنزل جایگاه کارگری و دوم بدبختی کودکانی است که می‌خواهند آینده کشور را بسازند چرا که دیدگاه شأن نسبت به کارگر تغییر می‌کند، گفت: وقتی ستون فقرات در بدن می‌شکند انسان حتی هیچ علائمی از خود بروز نمی‌دهد امروز اقتصاد کشورمان هم همین گونه، فلج است زیرا ستون فقرات که جامعه کارگری محسوب می‌شوند، از هم متلاشی شده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه‌مان را درست کنیم، نباید به حرف بسنده کنیم، افزود: ما امروز باید دیدگاه عمومی را نسبت به کارگری اصلاح کنیم چرا که در بسیاری کشورهای دنیا به کارگر، دید انسان کارآمد دارند. کارگر در متن کار است و به لحاظ تجربه می‌تواند تمام کارها را حتی بهتر از یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی صورت دهد اما جایگاه برعکس شده و کسی که مدرک دانشگاهی دارد مسئولیتی را می‌گیرد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه در کنار کار، نوع کار نیز اهمیت دارد، ابراز کرد: برخی دنبال نوع کار هستند که تفکری اشتباه است ما ابتدا باید فرهنگ کار را در جامعه نهادینه کنیم و سپس دنبال نوع کار باشیم.

عزیزی افزود: از طرف دیگر باید کاری کنیم که در کشورمان هیچکس به خاطر شغل کارگری احساس حقارت نکند مشکل ما این است که جایگاه کارگر را نتوانسته‌ایم به اوج برسانیم اگر بتوانیم این اقدام را صورت دهیم، جوان ما هم دنبال کار دارای ارزش افزوده خواهد بود و کشورمان پیشرفت خواهد کرد کمااینکه در کشورهایی مانند ژاپن در این راه گام برداشتند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا