امور زیربناییتعاون و اشتغال

برای بیکاری و مسکن دار شدن کارگران برنامه داریم

ری- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:برای بیکاری و مسکن دار شدن کارگران برنامه داریم.

به گزارش آرمان اقتصادی، سید صولت مرتضوی ظهر سه شنبه در آئین تجدید میثاق جامعه کارگری با آرمان‌های امام راحل که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد با اشاره به اینکه امروز دولت نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه را به صورت ماهانه ۱۵ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کند اظهار داشت: تلاش دولت سیزدهم بر آن است تا تورمی که بخش قابل توجه آن القایی و انتزاعی است را از بین ببرد.

مرتضوی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در دولت سیزدهم امروز تئوری و تفکر ایران هراسی در عرصه بین الملل تبدیل به تفکر همراهی و همکاری با ایران شده است گفت: هم اکنون شاهد هستیم که بعضی از کشورهای همسایه ما، که دشمن طراحی کرده بود تا آنها را مقابلمان علم کند، نامه ملاطفت آمیز و دوستی به ایران می‌نویسند و از رئیس جمهور برای عزیمت به کشورشان دعوت می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزات دوران ستم‌شاهی جامعه کارگری نقش بزرگی را ایفا کردند افزود: در دوران دفاع مقدس کارگران ما در میدان نبرد در یک دستشان اسلحه و در یک دستشان قرآن کریم را داشتند تا در پرتو قرآن و در سایه مکتب آرمان نبی اسلامی، جهادی فی سبیل الله انجام‌دهند.

وی بیان داشت: اگر امروز شما می‌بینید که در سفره‌ی یک ایرانی همه اقلام، ایرانی است، رشد اقتصادی و استقلال اقتصادی کشور و اینکه در بحث تولید به تولیدات سنگین و فراسنگین رسیده‌ایم همگی به برکت دسترنج و اراده کارگر ایرانی است.

مرتضوی عنوان داشت: ما در این دولت و در همین خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عرصه تولید فولاد، دارو، سیمان، مواد پتروشیمی، لبنی رشد بالای ۵۰ درصد داشته‌ایم و هدف‌گذاری شده که با همت کارگران زحمت‌کشمان در سال آینده نیز این رشد همچنان ادامه داشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آن روزی که این دولت، اقتصاد کشور را تحویل گرفت، وضعیت کشور وضعیت نامطلوبی بود گفت: تا پایان سال گذشته تقریباً بالغ بر یک میلیون ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر شده و بخش قابل توجهی از بدهی‌های دولت پرداخت شده است.

و به گفته برخی اقتصاددان‌ها دولت صندوقی را تحویل گرفت که به گفته آمار بانک مرکزی و سایر مراجع صاحب صلاحیت بالغ بر ۱۱۰۰ همت بدهی داشت و در سال ۱۴۰۰ صندوق‌های بازنشستگی ما کسری آن‌ها بالغ بر ۴۰۰ همت بود.

مرتضوی افزود: اینکه به معیشت جامعه کارگری و مشکلات آنها و اشتغال و ازدواج جوانان فکر و توجه کنیم حداقل وظیفه ما است، این دولت خادم ملت و اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال و مسکن در حال رخ دادن است و برای بیکاری و مسکن دار شدن کارگران هم برنامه داریم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا