امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تشکیل میز اقتصادی قزاقستان در وزارت جهاد کشاورزی

مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میز اقتصادی قزاقستان در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده که در رفع موانع تجاری بین دو کشور موثر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، هومن فتحی در جلسه اتاق ایران و قزاقستان که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، سفیر قزاقستان در ایران، معاونین وزیر تجارت و همگرایی قزاقستان و تیم تجاری و بخش خصوصی دو کشور برگزار شد، اظهار کرد: قزاقستان از کشورهای مهم منطقه بوده و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با این کشور از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

همچنین بخوانید

وی افزود: لغو روادید سفر یکی از اقدامات مهم در جهت بهبود همکاری‌های تجاری بین دو کشور بوده است، لغو روادید ۱۴ روزه توسط رئیس جمهور قزاقستان اجرایی شد و جمهوری اسلامی ایران هم در اقدامی متقابل در آبان ۱۴۰۲ این لغو روادید را برای مسافران قزاقستانی اجرایی خواهد کرد.

فتحی تصریح کرد: در آبان سال گذشته حدود ۱۰۰ شرکت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی آسیای میانه آلماتی حضور چشمگیری داشتند.

وی درباره با مبادلات مالی بین دو کشور گفت: تسهیل روابط بانکی و مالی پیش‌نیاز هدف ۳ میلیارد دلاری تعیین شده توسط سران دو کشور است.

فتحی در پایان خاطرنشان کرد: میز اقتصادی قزاقستان در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده که در رفع موانع تجاری بین دو کشور مؤثر بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا