امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ضرورت تقویت نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی در آستارا

آستارا- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به ظرفیت‌های آستارا در حوزه صادرات محصولات کشاورزی کشور، گفت: تقویت امکانات و تجهیزات جهت نظارت بر صادرات محصولات کشاورزی در آستارا ضرورت دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین رنجبر اقدام عصر چهارشنبه در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان آستارا به لحاظ صادرات محصولات کشاورزی از جایگاه خاصی برخوردار است و نیاز است که زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات لازم اعم از ساختمان قرنطینه در مرزهای ریلی، دریایی و زمینی فراهم شود.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به برنامه توسعه در آستارا گفت: بندر آستارا برای ما خیلی مهم و ویژه است و بیشترین صادرات از اینجا انجام می‌گیرد اما زیرساخت‌های لازم انسانی و امکانات و تجهیزات را در اینجا مشاهده نمی‌شود و این امر صورت خوبی ندارد.

وی بر ایجاد فضای مناسب برای حوزه قرنطینه و صدور گواهی بهداشت در پایانه ریلی آستارا تاکید کرد و افزود: برای اینکه بتوان بازارهای بیشتری را مورد هدف قرار داد باید یک فضای مناسبی در نظر گرفته شود و صدور گواهی بهداشت که از فرآیندهای مهم و کلیدی در صادرات و واردات است را نیز در نظر بگیریم.

رنجبر اقدام با اشاره به لزوم وجود اراده برای حل مشکلات در داخل مجموعه شهرستان آستارا ادامه داد: این اراده باید در داخل شهرستان وجود داشته باشد تا ما هم بتوانیم حمایت‌ها را انجام بدهیم و مشکلات موجود رفع شود و بازرگانان با سهولت بیشتری از خدمات مربوط به بخش قرنطینه و بهداشت محصولات کشاورزی صادراتی بهرمند شوند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با انتقاد از وضعیت حاکم در حوزه قرنطینه در شهرستان آستارا اضافه کرد: آستارا از دید صادرات برای کشور ویژه است اما وضعیتی که الان در اینجا حاکم است به ضرر کشور بوده و باید طوری مدیریت شود تا هر چه سریع‌تر منطقه را سر و سامان یابد، وگرنه تداوم این شرایط بعدها بر صادرات کشور تأثیر منفی می‌گذارد و بر همین اساس باید در این خصوص فکر اساسی صورت گیرد.

وی با تقدیر از همکاری و تعامل سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و همچنین فرماندار آستارا، گفت: همکاری‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی مختلف موجب ارتقا ظرفیت‌های شهرستان آستارا برای توسعه صادرات شده و از مزایای آن اقتصاد کشور بهره مند خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا