امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تداخلات ارضی و لزوم حل مشکلات مالکیتی

۱۸ میلیون اراضی کشاورزی در کشور وجود دارد که بیش از نیمی از آن دارای تداخلات و مشکلات اراضی بین دولت و اشخاص است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، از ۱۸ میلیون اراضی کشاورزی ۱۰۰ هزار پلاک ثبتی وجود دارد که در حدود ۵۵ هزار پلاک ثبتی بین دولت و کشاورزان اختلاف وجود دارد. تاکنون ۱۰ هزار پلاک تبتی تعیین تکلیف و رفع اختلاف شده است.

رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور عنوان می‌کند از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتاری که رفع تداخل شده حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در ۱۴۰۱ انجام و باقی در سنوات قبل صورت گرفته است.

علی نقی حیدریان، معاون واگذاری و ساماندهی سازمان امور اراضی هم بیان می‌کند از ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی که مشمول رفع تداخل هستند ۶۰ درصد باقی مانده یعنی ۱۰ میلیون هکتار هنوز رفع تداخل نشده و تا پایان سال رفع تداخل در کشور انجام می‌شود.

در تبصره ۸ قانون بودجه امسال، اراضی مورد اختلاف مردم و دولت؛ تا زمان تعیین تکلیف نهایی و بر اساس قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی، باید کشت و به چرخه تولید بازگردند.

گفتنی است کشاورزانی که اختلافات مالکیتی با سازمان منابع طبیعی دارند و پرونده آنها در نوبت بررسی یا قابل رسیدگی است ولی نمی‌توانند در این زمین‌ها کشت کنند، می‌توانند مشکلات خود را به شماره ۰۹۱۲۱۴۸۷۱۶۹ در پیام رسان های داخلی بله و ایتا ارسال کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا