کسب و کار

آسانسور یا بالابر؟ کدام برای منزل بهتر است؟

 

آسانسور و بالابرها در بیشتر مکان ها مانند ساختمان ها، کارخانه ها و محیط های صنعتی مختلف استفاده می شوند. درست است که از لحاظ لفظی تفاوت چندانی بین آسانسور یا بالابر نیست اما این دو با یکدیگر تفاوت هایی دارند. یکی از سوالاتی که بیشتر مشتریان از ما می پرسند این است که نصب آسانسور برای منزل شان بهتر است یا بالابر. در این مقاله از فرا بالابر قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

تفاوت آسانسور با بالابر

همچنین بخوانید

بالابر و آسانسور به کابین هایی می گویند که توسط شافت یا یک سری از تجهیزات افراد یا وسایل را بالا و پایین ببرد یا تخلیه کند. آسانسور یا بالابر هر دو وسیله با هدف جابه جایی عمودی نصب می شوند. در واقع سیستم و عملکردشان تفاوت چندانی ندارند و بیشتر تجهیزات آن ها با هم مشترک است. با وجود این، نمی توان یکی از آن دو را به جای دیگری نصب کرد. 

آسانسور یا بالابر؟

برای این که بتوانید بهترین انتخاب را در خصوص خرید و نصب بالابر یا آسانسور در منزل تان داشته باشید، بایستی به درک صحیحی از تفاوت آسانسور و بالابر برسید که در ادامه به بررسی فرق آسانسور با بالابر می پردازیم و چند نکته را به شما خوانندگان محترم متذکر می شویم و در نهایت این شما هستید که از بین آسانسور یا بالابر باید مناسب ترین را برای منزل خود انتخاب کنید:  

  • امنیت بیشتر 

اولین نکته ای که بایستی جهت انتخاب مناسب ترین بالابر برای منزل بدانید، امنیت بیشتر آن می باشد. راحتی و ایمنی در جابه جایی آسانسورها نسبت به بالابرها بیشتر است. چون آسانسور مناسب برای منزل خطای کمتری دارد و احتمال وقوع حوادث در آن کمتر است و از ایمنی بیشتری برخوردار می باشد. بالابر مناسب منزل یا همان بالابر هوم لیفت یک نوع بالابر هیدرولیکی است که همان امکانات آسانسور را دارد اما شامل استانداردهای ملی و امنیت برای جابه جایی افراد در منزل نمی شود.

  • محدودیت طبقه ای

یک نکته دیگر که بایستی در بین انتخاب نصب آسانسور و بالابر به آن توجه کرد، این است که بالابرها خصوصا بالابرهای هیدرولیکی، در همه جا به مسافران خود امکان دسترسی می دهند اما آسانسورها در نقاط خاص محدودیت طبقه ای دارند. 

  • تفاوت در هزینه

چشمگیرترین نکته در هنگام خرید آسانسور یا خرید بالابر توجه به هزینه های آن هاست. از آن جایی که آسانسورها تجهیزات پیشرفته تری نسبت به بالابرها دارند، طبیعی است که هزینه نصب بیشتری داشته باشند. پس در نتیجه، قیمت آسانسور در مقایسه با قیمت بالابر بیشتر است اما اگر بالابر هیدرولیکی را با لوازم جانبی آسانسور نصب کنید از لحاظ هزینه کمتر و بهتر از ساختن آسانسور می باشد.

  • شرایط نصب

یک بالابر برای حمل نفر یا بار در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در خانه هایی که فضای کافی برای آسانسور و اجرای استانداردهای آن فراهم نمی باشد، نمی توان آسانسور را نصب کرد و بهترین انتخاب نصب بالابر خانگی است. برای اطلاع از شرایط نصب بالابر خانگی در منزل تان کافی است از کارشناسان ما در فرا بالابر کمک بگیرید. 

  • سرعت حرکت 

سرعت آسانسور از ۰.۷ متر بر ثانیه به بالاست که این میزان در بالابرها کمتر می باشد. به طور کلی سرعت بالابرها بین ۲۰متر بر ثانیه و گاهی تا ۵ متر بر ثانیه طراحی شده است.

  • ظرفیت جابه جایی 

آسانسورها ظرفیت بیشتری دارند و بیشتر می توانند افراد را جابه جا کنند. پس برای نصب برای منزل مناسب تر هستند. برای خرید انواع آسانسور و نصب آن می توانید با همکاران ما در بخش فروش آسانسور تماس بگیرید.

  • مکان نصب

برای نصب آسانسورها به چاهک نیاز می باشد. برای همین در ساختمان های قدیمی و فرسوده که امکان احداث چاهک وجود نداشته باشند بهتر است از بالابرها استفاده شود. اگر ساختمان منزل شما قدیمی است بهترین انتخاب بالابر خانگی است.

  • مقدار مصرف انرژی 

از مهم ترین معیار بین انتخاب آسانسور یا بالابر می توان از مصرف انرژی هم نام برد. بالابرها انرژی کمتری مصرف می کنند اما آسانسورها با توجه به تردد افراد برق بیشتری مصرف می کنند. پس در برخی از منازل نصب بالابر خانگی بهینه و به صرفه تر از آسانسور است.

  • میزان فضای مورد نیاز

فضایی که بایستی برای نصب بالابر در نظر بگیرید، کمتر از آسانسور است. برای همین بالابرها امکان نصب در فضاهای متنوع تری دارند. به طور مثال، جلوی بالکن ها یا فضای بین راه پله ها برای نصب بالابر کافی است. اما برای نصب آسانسور و موتور محرکه آن به فضای بیشتری نیاز می باشد. البته بد نیست این نکته هم بدانید که آسانسورها به صورت دائمی نصب می شود اما بالابرها سازه های دائمی نمی باشند.

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا