امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ایجاد پنجره صادراتی برای واکسن‌سازان و سرمایه‌گذاران

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایجاد پنجره صادراتی برای ورود واکسن‌های دام و طیور به بازارهای جهانی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فاصله اندک با خودکفایی تولید واکسن‌های دامی در کشور، گفت: ۹۱ درصد از تولید واکسن‌های دامی در کشور در داخل انجام می‌شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: ۲۵ درصد واکسن مورد نیاز طیور در داخل کشور تولید می‌شود و ۷۵ درصد واکسن مورد نیاز وارداتی است.

آقامیری اظهار امیدواری کرد؛ با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی از تولید کنندگان واکسن، تا پایان سال بخش دیگری از واکسن‌های مورد نیاز را در داخل کشور تولید می‌کنیم.

وی با دعوت از تولیدکنندگان حوزه واکسن و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این حوزه، مصرف واکسن‌های تولیدی دام و طیور در داخل کشور و پیش‌خرید آن را تضمین کرد و گفت: قابلیت صادرات واکسن‌های تولیدی به بازارهای جهانی وجود دارد و در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم را خواهد داشت.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از تولید ۱۰۰ درصد واکسن تب برفکی در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در تب برفکی خودکفا شده‌ایم و در واکسن لمپی‌اسکین نیز در حال خودکفایی هستیم.

به گفته آقامیری، برنامه وزارت جهاد کشاورزی در مدیرت بیماری و کاهش کانون‌های بیماری است تا مصرف واکسن را کاهش دهیم و تولید واکسن‌های وارداتی مورد نیاز در کشور انجام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا