امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

مراکز خدمات کشاورزی سیاست های کلان وزارت کشاورزی را دنبال کنند

قم- سرپرست وزارت کشاورزی بر اهمیت نفش مراکز خدمات کشاورزی در راستای اجرای سیاست های کلان این وزارتخانه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بعد از ظهر جمعه در سفر به شهر مقدس قم در بازدید از مراکز خدمات کشاورزی دهستان قمرود اظهار داشت: یکی از سیاست‌های جدید وزارت کشاورزی در دوره جدید، ورود به سر پنجه‌های وزارت که همان مراکز خدمات کشاورزی ست می‌باشد.

همچنین بخوانید

سرپرست وزارت کشاورزی ابراز داشت: مراکز کشاورزی در حقیقت خاکریز خط مقدم وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های کشور به شمار می‌رود و برنامه‌های کلان وزارت کشاورزی زمانی محقق خواهد شد که مراکز خدمات کشاورزی بتواند کشاورزان را در اجرای برنامه‌ها توجیه کنند.

وی با بیان اینکه گندم در کشاورزی ایران یک معیار به شمار می‌رود افزود: عملکرد مناسب کشت، خودکفایی در تولید گندم و همچنین تضمین امنیت کشاورزی باید ملاک عمل باشد و مراکز خدمات کشاورزی می‌بایست در ارتباط مستمر با کشاورزان برنامه‌های کلان این وزارتخانه را به سمت کشت پربازده محصولات راهبردی و همچنین مبارزه با آفات و کم کردن تلفات محصولات کشاورزی سوق دهند.

آقامیری ادامه داد: مبارزه با آفات کشاورزی از جمله برنامه‌هایی است که در افزایش راندمان محصولات مؤثر است و در این راستا مراکز خدمات کشاورزی می‌بایست در زمینه پایش و مبارزه با افات ارزیابی دقیقی داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا