بورسفرابورس

قیمت‌گذاری دستوری دارو برداشته شود

محمدعلی محسنی‌ بندپی گفت: مقرر شد تا سازمان غذا و دارو با قید فوریت قیمت تمام‌شده دارو را احصاء کند و قیمت‌گذاری دستوری دارو را بردارد.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمدعلی محسنی‌بندپی رئیس کمیته سلامت مجلس با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش صنعت دارو قیمت‌گذاری دستوری است به نتایج جلسات متعدد با تولیدکنندگان این صنعت با سازمان غذا و دارو اشاره کرد و به برنامه فردای اقتصاد گفت: مقرر شد تا سازمان غذا و دارو با قید فوریت قیمت تمام‌شده دارو را احصاء کند و قیمت‌گذاری دستوری دارو را بردارد.

وی به اثرات قیمت‌گذاری دستوری در صنعت دارو بعنوان بزرگترین مساله داروسازان کشور اشاره کرد و افزود: قیمت‌های دستوری نه تنها در بخش دارو، تجهیزات پزشکی و اقلام مربوط به حوزه سلامت، بلکه در مابقی کالاها محکوم به شکست خواهد بود؛ چرا که قیمت دستوری یک قیمت غیرواقعی است و قیمتی که در بخش تولید اتفاق می‌افتد، قیمت دیگری است.

رئیس کمیته سلامت مجلس عنوان کرد: جلسات متعددی برگزار شد و اصل قضیه این بوده که قیمت تمام شده کالا (دارو یا تجهیزات پزشکی) در بخش سلامت باید به صورت واقعی باشد و اگر قرار است تولیدکننده داخلی به تولید خود ادامه دهد و تشویق هم شود، باید نه تنها هزینه تولید را بپردازیم، بلکه سود کالای تولیدی آنها هم قطعا باید پرداخت شود.

به گفته محسنی بندپی، اگر تولید دارو کمتر شود جامعه با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجه خواهد بود. لذا درخواستی که از وزیر، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بانک مرکزی و بقیه دست اندرکاران شده این است که سازمان دارو و غذا با قید فوریت به این موضوع پرداخته و قیمت تمام شده را احصاء و از قیمت دستوری دست برداشته شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا