امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تگرگ به باغداران نیشابور ۱۲۷ میلیارد تومان خسارت وارد کرد

نیشابور ـ مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در پی بارش تگرگ به مزارع و باغات نیشابور خسارت نسبتا شدیدی وارد شد که براساس بازدیدهای میدانی میزان خسارت ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی مبارکی اظهار کرد: در پی بارش تگرگ طی ۱۴ اردیبهشت در این شهرستان به مزارع و به خصوص باغات خسارت نسبتاً شدیدی وارد شد و در بازدیدهای میدانی میزان خسارت ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور افزود: در این میان بیشترین خسارات مربوط به حوزه باغبانی بوده است؛ به طوری که ۳۲۷ هکتار از باغات شهرستان از جمله باغات گیلاس، سیب، آلو، آلبالو، گردو، بادام، هلو، به و زردآلو و ۵۵ هکتار از مزارع سبزیجات تحت تأثیر تگرگ قرار گرفته و خسارت دید.

وی تصریح کرد: میزان خسارات از ۲۰ درصد آغاز می‌شود و در بعضی مناطق تا ورود خسارت ۹۰ درصدی نیز گزارش شده است؛ به طور میانگین میزان خسارت در باغات شهرستان ۶۰ درصد برآورد شده است.

مبارکی بیان کرد: در مزارع شهرستان نیز خسارت‌هایی داشتیم. البته میزان خسارت به اندازه باغات سنگین نبود و بیشترین خسارت در حوزه زراعت و مربوط به مزارع سبزیجات برگی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهر بار و روستاهای میرآباد، عیش آباد، صومعه، بوژان و قلعه نو جمشید بوده است، افزود: در بازدید میدانی از مناطق خسارت دیده، میزان خسارت حوزه کشاورزی در بخش باغبانی و زارعت حدود ۱۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است که گزارش خسارات از طریق فرمانداری شهرستان به ستاد حوادث استان ارسال شد.

وی گفت: علاوه بر تگرگ سنگین که اواسط فصل بهار شهروندان و کشاورزان نیشابوری را غافگیر کرد، در روزهای پایانی فروردین ماه نیز بخشی از باغات و مزارع شهرستان نیشابور بر اثر سرمازدگی و یخبندان خساراتی را متحمل شد.

مبارکی تصریح کرد: سامانه ضد تگرگ به کمک بهره برداران بخش کشاورزی آمده است و وجود این گونه سامانه‌ها در شهرستان و در سال «مهار تورم؛ رشد تولید» می‌تواند نوید بخش خوبی برای مبارزه با تگرگ باشد و امیدواریم مورد استقبال سایر باغداران و کشاورزان عمده قرار بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خاطرنشان کرد: باغداران و کشاورزان ما باید در کنار وجود ابزارهای جدید مقابله با بحران‌های طبیعی با انجام بیمه پایه محصولات کشاورزی و باغی از دسترنج خود در مقابل این عوامل طبیعی حفظ و حراست کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا