کسب و کارگردشگری

خرید بلیط از استانبول به تهران با کلاس اکونومی

در حال حاضر مسیر هوایی استانبول به تهران و برعکس یکی از مسیرهای شلوغ هوایی به حساب می‌آید و بسیاری از مردم دوست دارند که به استانبول سفر کنند و این شهر و جاذبه‌های تفریحی و گردشگری آن را از نزدیک مشاهده نمایند. در هنگام برگشت نیز، مسافران باید با خرید بلیط استانبول به تهران به ایران بازگرداند. در حال حاضر ایرلاین‌های مختلف ایرانی و خارجی در مسیر هوایی استانبول به تهران و برعکس فعالیت می‌کنند. ازجمله این ایرلاین‌ها می‌توان به ترکیش ایر، آسمان، ماهان ایر، ایران ایرتور و قطر ایرویز  اشاره کرد. درعین‌حال مسیر هوایی استانبول به تهران حدود سه ساعت طول می‌کشد و با استفاده از کلاس‌های پروازی مختلف می‌توان این سفر را انجام داد. البته یکی از مهم‌ترین کلاس‌های پروازی که استقبال بیشتری از آن می‌شود، کلاس پرواز اکونومی یا اقتصادی است که هزینه کمتر سفر را برای مسافران فراهم می‌کند. شاید با این کلاس پروازی و کیفیت ذآن، آشنایی زیادی نداشته باشید، به همین دلیل در ادامه قصد دارم کمی درباره کلاس پروازی اکونومی در پرواز استانبول به تهران اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهم.

خصوصیات پرواز اکونومی استانبول به تهران

 بعد از اینکه مدت سفر و اقامت چند روزه شما در شهر استانبول به پایان رسید و قصد بازگشت تهران را داشتید، با خرید بلیط از استانبول به تهران می‌توانید پرواز‌های مختلف در ساعات متفاوت و با ایرلاین‌های متنوع را انتخاب کنید. البته نوع کلاس پروازی که برای بازگشت به ایران انتخاب می‌کنید در نوع بلیط مشخص می‌شود و به احتمال زیاد برای کاهش هزینه‌های سفر خود به دنبال پرواز با کلاس اکونومی خواهید بود.

پرواز اکونومی استانبول به تهران چند ویژگی متفاوت دارد که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید. اولین خصوصیت بارز در پروازهای اکونومی این است که فاصله بین صندلی‌ها کمتر از کلاس پروازی بیزینس و فرست کلاس است. همچنین بیشتر صندلی‌های موجود در هواپیما را صندلی‌های کلاس اکونومی تشکیل می‌دهند.

همچنین بخوانید

بلیط استانبول به تهران

نکته دیگر این است که در این کلاس پروازی خبری از تفریحات و سرگرمی‌های متنوع کلاس پروازی بیزینس یا فرست کلاس نیست. ممکن است فقط چند روزنامه و مجله در اختیار شما قرار داده شود تا با مطالعه آن‌ها وقت خود را بگذرانید. همچنین در برخی از ایرلاین‌ها یک مانیتور بزرگ در ابتدای سالن هواپیما قرار می‌گیرد و مسافران می‌توانند برنامه پخش‌شده را مشاهده کنند. همانطور که متوجه شدید مسافران در تعیین نوع برنامه پخش‌شده حق انتخاب ندارند و تصمیم گیرنده نیستند. اما ویژگی جذاب پرواز اکونومی این است که به دلیل سادگی و امکانات بسیار پایین، قیمت کمتری نسبت به دو کلاس پروازی دیگر دارد و سفری ارزان‌تر را فراهم می‌کند.

همراه بردن کیف دستی در پرواز اکونومی استانبول

در بیشتر خطوط هوایی مسافران می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی و به‌صورت کاملا رایگان یک چمدان دستی کوچک و کالای شخصی مانند کوله‌پشتی، کیف پول یا کیف لپ‌تاپ را به همراه داشته باشند. البته در پرواز‌هایی که طولانی مدت هستند مسافران برای رفاه و آسایش بیشتر امکان همراه داشتن یک چمدان دستی با اندازه کامل و وسایل شخصی را دارند. در پرواز اکونومی استانبول به تهران نیز شما می‌توانید یک چمدان کوچک و معمولی در حد متعارف را به همراه وسایل شخصی موجود در آن همراه ببرید و هزینه‌ای بابت آن پرداخت نخواهید کرد.

تنوع خوراکی در پرواز اکونومی استانبول به تهران

 همانطور که بیان شد این پرواز حدود سه ساعت طول می‌کشد. مسافت هوایی تهران تا استانبول حدود ۲۴۵۷ کیلومتر است و اگر این مسیر را بدون مصرف خوراکی و نوشیدنی‌های خوشمزه سر بگذرانید، احتمالا بیشتر خسته خواهید شد. به همین دلیل در طول مسیر برخی غذاها و نوشیدنی‌ها در دسترس مسافران قرار می‌گیرد. این نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌ها که در حجم کوچک بسته‌بندی می‌شود، رایگان هستند و بیشتر به‌صورت فست‌فودی، بیسکویت، کراکر و مغزیجات ارائه می‌شوند .البته در مسیرهای هوایی که طولانی‌تر باشد، یک وعده غذای گرم نیز به‌صورت رایگان به میهمانان و مسافران داده می‌شود؛ اما مسیر هوایی استانبول به تهران و برعکس فقط سه ساعت طول می‌کشد و می‌توان با یک میان‌وعده کوچک این مسیر را طی کرد. 

پرواز اکونومی و فرست استانبول چه فرقی باهم دارند؟

مسافرانی که پرواز از استانبول به شهرها و کشورهای مختلف را به‌صورت فرست کلاس انتخاب می‌کنند، امکانات و خدمات متنوعی را در طول مسیر در اختیار خواهند داشت. به‌طور مثال مسافران فرست کلاس یک فضای کاملا شخصی و منحصر به فرد در هواپیما برای نشستن و استراحت کردن دارند. فضایی باز و بزرگتر از فضای کلاس پروازی اکونومی تا به‌راحتی بتوانند استراحت کنند و در طول مسیر اذیت نشود. این در حالی است که مسافران اکونومی فقط باید روی یک صندلی که فاصله کمی با صندلی جلوی دارد بنشینند.

بلیط استانبول به تهران

 نکته دیگر تفاوت در غذاها و نوشیدنی‌هایی است که در این دو کلاس پروازی به مسافران داده می‌شود. در پرواز اکونومی غذاها و نوشیدنی‌ها بیشتر به‌صورت کوچک و بیشتر غذاهای سرد و فست‌فودی هستند. اما مسافران فرست کلاس بر اساس نوع غذاهای گرم ارائه شده در منوی غذایی هواپیما، قدرت انتخاب دارند و می‌توانند گزینه بهتر را سفارش دهند. درضمن تسهیلات و خدمات رفاهی کلاس پروازی فرست بسیار متفاوت و متنوع است. ازجمله اینکه می‌توانند از تلویزیون اختصاصی، اینترنت و حتی در برخی موارد از حمام و تختخواب جداگانه نیز استفاده کنند. اما امکانات رفاهی بخش اکونومی فقط چند روزنامه و مجله برای سرگرم کردن خود تا رسیدن به مقصد است. 

درنهایت مهم‌ترین تفاوتی این دو کلاس پروازی، قیمت آن‌ها است. با توجه به ساده بودن کلاس اکونومی، قیمت آن کمتر است و از این نظر سفری ارزان‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا