بانکبانک و بیمه

مهر تایید مسوولان بر عملکرد موسسه نور


رییس کل بانک مرکزی و نمایندگان مجلس عملکرد موسسه اعتباری نور را در ساماندهی بازارهای غیر متشکل پولی مناسب ارزیابی کردند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)،سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه  موسسه اعتباری نور نقش مؤثری در حفظ منافع سپرده‌گذاران ادغام‌شده در این موسسه داشته است تاکید کرد: عملکرد مناسب این موسسه در ساماندهی بازار غیر متشکل پولی مشهود است.

رحیم زارع اظهار داشت: مؤسسات مالی و اعتباری مجاز که تحت نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کنند به همراه بانک‌ها بار اصلی نظام مالی کشور را بر دوش می‌کشند و نقش تعیین‌کننده‌ای در هدایت منابع به سمت تولید و ایجاد ارزش‌افزوده در اقتصاد کشور دارند.
به گفته وی، مؤسسات مالی و اعتباری به‌عنوان مکمل سیستم بانکی نقش مؤثری در پویایی بازار مالی کشور دارند، همچنین این مؤسسات نقش مؤثری در رشد ،انباشت و توزیع بهینه سرمایه و منافع مالی دارند هرچند در ایران این نقش به‌درستی برای این مؤسسات تعریف‌نشده است.
کوچکی نژاد، نماینده رشت هم با اشاره به این نکته که تعدادی از موسسات اعتباری و بانک ها در ساماندهی موسسات غیر مجاز همکاری خوبی داشته اند، گفت: برخی از موسسات مانند نور عملکردهای مناسبی را از خود در این زمینه نشان دادند.
وی با تاکید بر این نکته که بدون همکاری این موسسات، مشکلات خیلی بیشتر می شد تصریح کرد:همکاری این موسسات و عمل کردن آنها به عنوان بازوهای بانک مرکزی باعث شد تا روند ساماندهی موسسات سریع تر به سرانجام رسد.
نماینده رشت خاطرنشان کرد: موسسه اعتباری نور از جمله موسساتی است که تا به حال همه الزامات بانک مرکزی رارعایت کرده است.
کوچکی نژاد اظهار داشت: تقویت چنین موسساتی که دارای سابقه طولانی در این عرصه هستند باعث حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی و به کارگیری منابع بانکی در مسیر درست خواهد شد.
موسسه نور برای ادامه فعالیت مشکلی ندارد
بر اساس این گزارش، پیش از این نیز رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده بود موسسه نور برای ادامه فعالیت مشکلی ندارد.
ولی الله سیف با رد هرگونه مشکل در فعالیت این موسسه اظهارداشت:  اقداماتی انجام شده بود که بانک مرکزی به موقع با آن برخورد کرد و دیگر تکرار نخواهد شد، بر این اساس موسسه نور بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می دهد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا