اقتصاد کلان

سهم ۳۲.۵ درصدی شرکت‌های فناورانه از عرضه‌های اولیه بورس دنیا

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به اهمین شرکت‌های دانش بنیان در بورس‌های دنیا گفت: ۳۲.۵ درصد عرضه‌های اولیه کل دنیا در حوزه شرکت‌های فناورانه بوده است.

 دکتر گودرزی ۲۱ اردیبهشت ماه در همایش تامین مالی از بازار سرمایه در سمنان اظهار کرد :  با ورود شرکت های دانش بنیان، شاخص شرکت های دانش بنیان و فناورانه به عنوان یک‌شاخص عمومی تعریف و معرفی خواهد شد.

همچنین بخوانید

وی به آینده درخشان شرکت های دانش بنیان در بازارهای سرمایه دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۲۱، بیش از  ۳۲.۵ درصد عرضه های اولیه کل دنیا در حوزه شرکت های فناورانه بوده که نرخ بسیار مهمی است.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران با تقدیر از برگزاری این همایش در سمنان اظهار امیدواری کرد: امید می رود که امروز در قالب این همایش، قدم کوچکی برای جوانان استان و امید آفرینی برداریم.
وی به ظرفیت های بالای استان در بخش های مختلف و از جمله برخورداری از کمترین نرخ بیکاری و بالاترین نرخ باسوادی گفت: بالاتر بودن شاخص سواد در سطح استان، مزیت بسیار ارزشمندی است.

گودرزی ادامه داد: شناسایی نیازمندی های استان و ایجاد گفتمان بین بازار سرمایه و اهالی صنعت هدف ما از حضور در استان سمنان است.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم‌کرد تا در حوزه تامین‌ مالی بتوانیم‌ ظرفیت های استان را شناسایی و در راستای توجه و حمایت از شرکت های دانش بنیان گام‌برداریم.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران اظهار کرد: کاهش بیش از این نرخ بیکاری در سطح استان و ایجاد امید در بین جوانان جامعه، از اهداف عالی برگزاری این همایش و اقدامات پیش رو است.

تنها ۷ شرکت از ۷۰۰ شرکت بورسی در استان هستند!
همچنین دکتر شیرازی مدیرعامل فرابورس ایران نیز گفت: در اقتصاد استان، بازار سرمایه در بُعد تامین‌ مالی توسعه پیدا نکرده و از ۷۰۰ شرکت، تنها ۷ شرکت سمنانی است.

وی به اقبال عمومی به بازار سرمایه اشاره و تصریح کرد: بالای ۵۰‌ میلیون نفر در کشور دارای کد بورسی هستند.

دکتر شیرازی معتقد است: در بُعد سرمایه گذاری و تامین در بازار سرمایه مغفول مانده که هدف از برگزاری این دوره ها در سطح استان ها، توجه به این مهم است.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: شرکت های دانش بنیان بسته به اندازه و قابلیت و ریسک خود، می توانند در بازار فرابورس ایران پذیرفته شوند. 

وی یادآوری کرد: اولین تامین‌ مالی در سال ۱۴۰۲ از بازار سرمایه توسط یک شرکت دانش بنیان سمنانی با ۲۷۰ میلیارد تومان از طریق افزایش سلب حق تقدم انجام شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا