انرژی

پروژه توتال در عراق از نیمه دوم سال آغاز می‌شود

عراق انتظار دارد توتال انرژیز فرانسه، پروژه نفت، گاز و تجدیدپذیرهای ۲۷ میلیارد دلاری را نیمه دوم سال ۲۰۲۳ در این کشور آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بسیم محمد، معاون وزیر نفت عراق در امور بالادستی اعلام کرد: شرکت توتال انرژیز پس از نهایی شدن قراردادهای جانبی با یک شرکت نفتی دولتی، پروژه نفت، گاز و تجدیدپذیرها را در این کشور آغاز خواهد کرد.

همچنین بخوانید

این مقام عراقی گفت: توتال انرژیز و شرکت نفت بصره، اکنون در حال نهایی کردن بخشی از مراحل قراردادی و اسناد ضروری برای فعال کردن قرارداد هستند. دیدارها با توتال ادامه خواهد داشت تا از هرگونه تاخیر، اجتناب شود و این قرارداد در نیمه دوم امسال فعال می‌شود تا فعالیتهایش را آغاز کند.

قراردادی در سال ۲۰۲۱ بین دولت عراق و توتال انرژی برای ساخت پروژه‌های نفت، گاز و تجدیدپذیرها با سرمایه گذاری اولیه ۱۰ میلیارد دلاری در جنوب این کشور به مدت ۲۵ سال، امضا شد اما پس از اختلاف میان سیاستمداران عراقی بر سر مفاد قرارداد، به تاخیر افتاد.

عراق ماه گذشته با سهم کوچکتر ۳۰ درصد در این پروژه موافقت کرد و به این ترتیب قراردادی احیا شد که بغداد امیدوار است به بازگشت سرمایه گذاری خارجی به این کشور کمک کند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت قطر انرژی هم در این پروژه سهم دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا