بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سرکی به گوشه‌وکنار رویداد مانی ۲۰۲۰ در لاس وگاس / اسامی برندگان هکاتون مانی ۲۰۲۰

رویداد چهارروزه مانی ۲۰۲۰ (Money 20/20) از ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) شروع شده و تا ۲۵ اکتبر (۳ آبان‌ماه) ادامه دارد و در شهر لاس‌وگاس برگزار می‌شود.

مانی ۲۰۲۰ بزرگ‌ترین رویداد جهانی در حوزه پرداخت و نوآوری‌های خدمات مالی است که سه بخش آسیا، اروپا و آمریکا دارد. امسال بخش آمریکایی رویداد مانی ۲۰۲۰ که در شهر لاس‌وگاس برپا است، بیش از ۱۱ هزار شرکت‌کننده از بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت و از ۸۵ کشور در سراسر دنیا حضور دارند.

همچنین بخوانید

در میان این شرکت‌کننده‌ها بیش از هزار و ۷۰۰ مدیرعامل و نماینده از شرکت‌های مختلف هستند و بیش از ۴۰۰ سخنران هم در این ۴ روز سخنرانی خواهند کرد.

مانی ۲۰۲۰ بزرگ‌ترین بازار جهانی برای ایده‌ها، ارتباطات و مشارکت‌ها و همکاری‌ها در حوزه پرداخت و خدمات مالی است و بهترین فرصت است تا رهبران و نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت، برای به‌دست آوردن فرصت‌های جدید کسب‌وکاری، تقویت مشارکت و کشف آخرین ساختارشکنی‌ها در آنجا حضور داشته باشند.

اولین دوره برگزاری این رویداد در سال ۲۰۱۲ و با حدود ۲ هزار و ۳۰۰ شرکت‌کننده شروع شد و می‌‌بینید که بعد از ۶ دوره، امسال به بیش از ۱۱ هزار شرکت‌کننده رسید.

آماروارقام نشان می‌دهد که حضور شرکت‌های بزرگ و متوسط در رویداد ۴۷ درصد و شرکت‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها ۵۳ درصد بوده است که درصد بسیار زیادی از این شرکت‌ها هم در حوزه سرویس‌های مالی و پرداخت فعالیت داشتند.

.

اپل‌پی سه ساله شد

شرکت اپل هم یکی از شرکت‌های حاضر در رویداد بود و جنیفر بِیلی معاون این شرکت در سخنرانی که در روز اول این رویداد داشت، آماروارقام جالبی از وضعیت کنونی اپل‌پی، که الان سه ساله شده است، در صحبت‌هایش ارائه کرد.

بِیلی گفت: «این سرویس پرداخت موبایلی در ۲۰ بازار جهانی فعالیت دارد و ۷۰ درصد از حجم پرداخت‌های کارتی در دنیا را شامل می‌شود. در حال حاضر، اپل‌پی با ۴ هزار صادرکننده کارت در دنیا همکاری دارد و ۵۰ درصد خرده‌فروشان ایالات متحده این سرویس را پذیرش می‌کنند و جالب‌تر اینکه، اپل‌پی ۹۰ درصد از تمام نیازهای تراکنش‌های موبایلی را تشکیل می‌دهد.»

در ادامه بِیلی از اپل‌پی کش نیز رونمایی کرد، محصولی که به گفته خود بِیلی یک روش یک مرحله‌ای برای ارسال و دریافت پول نقد میان دوستان است. درواقع اپل‌پی کش، کارت نقدی مجازی سرویس پرداخت موبایلی است که قابلیت پرداخت فردبه‌فرد را برای کاربر فراهم می‌کند.

البته باید گفت که این ویژگی هنوز قابل استفاده نیست اما به‌زودی مشتریان ایالات متحده می‌توانند روی سیستم عامل iOS 11.1 از اپل‌پی کش استفاده کنند.

اما در این رویداد چهار روزه اتفاقات جالبی در حال وقوع است، از سخنرانی‌ها و پنل‌های اختصاصی و شنیدنی از مدیران، رهبران و صاحب‌نظران صنعت گرفته تا برگزاری هکاتون، پیچ استارت‌آپ‌ها و نمایشگاهی که در آن می‌توانید از آخرین محصولات و فناوری‌ها دیدن کنید.

هوش مصنوعی، امنیت داده، فناوری‌های مالی، فین‌تک، آینده پرداخت، بیومتریک، پرداخت موبایلی، پرداخت Omnichannel، بیتکوین، زنجیره بلوک و شخصی‌سازی، عناوین و موضوعاتی است که در سخنرانی‌ها و پنل‌های مانی ۲۰۲۰ لاس وگاس درباره آن‌ها صحبت می‌شود.

بخش هیجان‌انگیز ۴۰ هزار دلاری

استارت‌آپ پیچ، مختص اکوسیستم فین‌تک است که استارت‌آپ‌های بخش‌های هوش مصنوعی، مدیریت ثروت، بیومتریک، پرداخت و غیره را برای یک رقابت ۳ دقیقه‌ای دور هم جمع می‌کند و باعث می‌شود برای بردن جایزه نقدی ۴۰ هزار دلاری، هیجان جالب و خوشایندی میان افراد ایجاد شود.

در این بخش ۲۴ استارت‌آپ از حوزه‌های گفته‌شده حضور دارند که باید در مدت ۳ دقیقه بتوانند ایده، فناوری و راهکار مدنظرشان را به چهار داور حاضر در مسابقه ارائه دهند و در پایان هر ارائه، داوران بعد از طرح سؤالاتی از فرد ارائه‌دهنده، درنهایت ۴ تیم به دور فینال راه پیدا می‌کنند.

هکاتون مانی ۲۰۲۰

سه سال پیش بود که مانی ۲۰۲۰ رویداد هکاتون را در هم در برنامه‌های چهارروزه خودش قرار داد تا توسعه‌دهندگان، طراحان و کارآفرینان سراسر دنیا را به این بهانه یکجا دور هم جمع کند.

امسال برخی از شرکت‌های برجسته و شناخته‌شده فین‌تک در دنیا، چالش‌های نوآورانه و سرگرم‌کننده‌ای ارائه خواهند داد تا مهارت‌های هکینگ شما را ارزیابی کنند و شما را وارد مرحله جدیدی از خلاقیت کنند.

اما فقط این نیست و مسلما باید انگیزه بیشتری برای شرکت افراد در چنین برنامه‌هایی وجود داشته باشد و چه انگیزه‌ای بالاتر از بردن یک جایزه ۱۲۵ هزار دلاری!

هکاتون امسال ۱۰ تیم توسعه‌‌دهنده برنده خواهد داشت و مانی ۲۰۲۰ قرار است که ۵ جایزه ۲۰ هزار دلاری و ۵ جایزه ۵ هزار دلاری به برندگان اهدا کند.

۵ جایزه ۲۰ هزار دلاری به تیم‌های Space، Blood Buddy، Omnipark، Bag Bot و Valipay و ۵ جایزه ۵ هزار دلاری هم به تیم‌های Axis، Pop، Switch، Swyft Cred و Selfie Pay اهدا شد.

.

در غرفه مسترکارت چه خبر

مسترکارت هم ازجمله شرکت‌هایی است که برای نشان دادن راهکار جدید پرداختی‌اش، با یک غرفه دیدنی، در نمایشگاه مانی ۲۰۲۰ حضور داشت.

درواقع مسترکارت با برخی شرکت‌های خودروسازی همکاری می‌کند تا نرم‌افزار مالی خودش را بتواند درون خودرو جاسازی کرده و به این ترتیب به رانندگان این امکان را می‌دهد تا هزینه بنزین ماشین و دیگر کالاهای موردنیازشان را بدون اینکه از روی صندلی خودرو جابجا شوند، پرداخت کنند.

علاوه بر رفاه و راحتی، با انجام پرداخت از دورن خودرو، می‌توان به جلوگیری از هرگونه تقلب کارتی کمک کرد چراکه دیگر نیازی به کشیدن کارت روی هیچ دستگاهی نیست.

پرداخت‌های داشبورد از فناوری بسیار امنی به نام توکنیزاسیون استفاده می‌کند که به فروشنده‌ها این امکان را می‌دهد تا داده‌های مصرف‌کننده را به‌صورت یک توکن منحصربه‌فرد ذخیره کنند.

یک بازار ۳۲۰ میلیارد دلاری

در پنل‌ها و سخنرانی‌های انجام‌شده در مانی ۲۰۲۰، به توسعه و گسترش سریع پرداخت‌های بدون پول نقد و استفاده از صوت برای اجام پرداخت بسیار اشاره شد.

به گفته جف یابوکی مدیرعامل Finserv، بازار پرداخت‌های موبایلی تا سال ۲۰۲۰ به ۳۲۰ میلیون دلار خواهد رسید و بیش از ۶۰ درصد افراد به‌نوعی از کیف پول‌های دیجیتالی استفاده خواهند کرد.

تام پول معاون ارشد پرداخت‌های دیجیتال کپیتال وان هم گفت که امیداور است توکنیزاسیون به‌عنوان راهکاری برای جلوگیری از تقلب و حفظ امنیت مصرف‌کنندگان، هرچه بیشتر توسعه و گسترش پیدا کند.

رویال بانک کانادا هم در این رویداد اعلام کرد که با به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی و فعال‌سازی صدا، به مشتریان کمک خواهد کرد تا امور مالی روزانه‌شان مانند پرداخت قبوض را راحت‌تر انجام دهند.

کارلا آلن مدیر ارشد کیف پول موبایلی فروشگاه والمارت هم در بخشی از صحبت‌هایش گفت که این فروشگاه از فناوری جدید پرداختی استفاده می‌کند تا بتواند تجربه خرید مشتریانش را بهبود بخشد. برای مثال مشتریان Sam’s Club می‌توانند کالاهای موردنیازشان را خودشان اسکن و پرداخت کنند و دیگر نیازی به توی صف ماندن نیست.

مانی 2020 در لاس وگاس

منبع: راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا