کسب و کار

دارالترجمه رسمی چیست و چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

دارالترجمه رسمی شرکتی است باهدف ارائه خدمات در زمینه ترجمه متون و اسناد مختلف از یک زبان خارجی به زبان دیگر فعالیت می‌کند. یک دارالترجمه بزرگ، قاعدتاً مترجمان زیادی را گرد هم می‌آورد و علاوه بر خدمات ترجمه، می‌تواند خدماتی برای ارسال اسناد قانونی نیز ارائه دهد. در مقاله خود، به طور مفصل بررسی خواهیم کرد که این شرکت‌ها چه خدماتی را در قالب ترجمه تخصصی و ترجمه عمومی ارائه می‌دهند.

دارالترجمه رسمی

دارالترجمه رسمی به طور واضح مشخص است به چه مکانی اطلاق می‌شود؛ با این حال، اغلب اتفاق می‌افتد که مردم یک دارالترجمه را با برخی از شرکت‌هایی که با انتقال پول سروکار دارند اشتباه می‌گیرند. خدمات اصلی هر دارالترجمه ترجمه متون از یک زبان به زبان‌های مختلف و همچنین ترجمه اسناد شخصی با تأیید محضری است.

همچنین بخوانید

 یعنی اگر نیاز دارید که برخی از اسناد خارجی خود را به فارسی ترجمه کنید و چنین ترجمه‌ای را با مهر دفتر اسناد رسمی “قانونی” کنید به مکان درستی مراجعه کرده‌اید. شما با ثبت سفارش انواع ترجمه می‌توانید در مدت زمان تعریف شده‌ای فایل ترجمه خود را باکیفیت بالا و قیمتی مناسب دریافت کنید. 

بیشتر مترجمان سعی دارند در چنین شرکت‌هایی مشغول به کار شوند؛ زیرا این مکان‌ها می توانند زمینه مناسبی برای رشد کاری و افزایش مهارت مترجمان باشند. 

خدمات دارالترجمه رسمی

این شرکت‌ها باهدف رفع نیازهای مشتریانی به وجود آمده‌اند که به ترجمه متون مختلف نیاز دارند یا لازم است با افراد خارجی ارتباط برقرار کنند. در مورد جلسات کاری و مذاکراتی که به زبان خارجی برگزار می‌شود دارالترجمه با ارائه خدمات ترجمه سعی دارد بهترین مترجمان را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. ترجمه می‌تواند کتبی و شفاهی باشد.

شما می‌توانید متون خود را برای ترجمه به این مؤسسات ببرید یا برای ترجمه شفاهی از نیروهای این شرکت درخواست کمک کنید. ترجمه تخصصی برای انواع متون عمومی و تخصصی در زمینه‌های ادبی، پزشکی، تبلیغاتی، دفترچه‌های راهنما و…. در این شرکت‌ها انجام می‌شود. همچنین در صورتی که بخواهید می‌توانید با درخواست ترجمه فوری سفارش‌های خود را سریع‌تر تحویل بگیرید. 

شما برای این نوع ترجمه هزینه بیشتری می‌پردازید؛ اما کار خود را دوبرابر سریع‌تر تحویل می‌گیرید. یکی دیگر از سرویس‌ها ترجمه رسمی اسناد و مدارک است که برای افرادی که قصد مهاجرت کاری، تحصیلی یا خانوادگی دارند بسیار مفید است. 

این اسناد در نهایت دقت و امانت داری ترجمه شده و به شما تحویل داده می‌شود تا بتوانید سایر مراحل مهاجرت خود را پیش ببرید. شما می‌توانید نه‌تنها مکاتبات تجاری، بلکه هر سند رسمی دیگری شامل گواهی‌ها و گزارش‌های مختلف، اسناد شناسایی و انواع تست‌ها را به زبان دیگری ترجمه کنید.

به طور معمول، این خدمات شامل تایپ، چاپ، و ارائه یک نسخه به صورت الکترونیکی است. همچنین می‌توانید انواع ادبیات داستانی و غیر سنتی، انواع اپلیکیشن‌ها، متون اقتصادی یا حقوقی و پزشکی، فنی، بیمه و برخی موارد خاص را نیز برای ترجمه به این مؤسسات بسپارید. علاوه بر موارد ذکر شده سایر خدمات یک دارالترجمه عبارت‌اند از:

  • ترجمه تخصصی مقاله و کتاب 
  • ترجمه عمومی انواع متون به زبان‌های مختلف 
  • ترجمه فیلم، کلیپ و فایل صوتی 
  • ترجمه هم‌زمان و اعزام مترجم
  • ترجمه متون تخصصی پزشکی 
  • ترجمه ادبی آثار جهانی به انگلیسی و سایر زبان‌ها 
  • ترجمه قراردادهای همکاری و تفاهم نامه 

فهرست خدماتی که مؤسسات ترجمه انجام می‌شود بسیار چشمگیر است. شما در زمینه‌های فراوانی حتی برای ترجمه کلیپ، ویدئو و فایل صوتی می‌توانید از این مترجمان کمک بگیرید. 

خدمات ترجمه در انتشارات مهر نو

ما طیف گسترده‌ای از خدمات را در زمینه ترجمه کتبی و شفاهی از بیش از ۱۰ زبان زنده دنیا ارائه می‌دهیم. شرکت ما مورد اعتماد شرکت‌های تجاری بسیار معروف، سازمان‌های دولتی و عمومی است. ما همچنین سفارش‌های افراد ساکن ایران و مشتریان خارجی را که وارد کشور می‌شوند انجام می‌دهیم. 

ما دانش و تجربه کسب شده را در مدیریت پرسنل، تعامل با مشتریان، کار در بخش تولید، استفاده از فناوری‌های مدرن و پشتیبانی مدرن برای کلیه مشتریانی که به دارالترجمه ما مراجعه می‌کنند به کار می‌گیریم. در کنار این ویژگی‌ها همواره سعی کرده‌ایم تا نیروهای به‌روز و با دانش گسترده را به تیم خود وارد کنیم که می‌توانند ترجمه‌های چالش برانگیز را نیز به خوبی انجام دهند. 

سخن پایانی 

دارالترجمه‌های رسمی در انتقال حجم زیادی از اطلاعات از دنیای بیرون به افراد و شرکت‌ها نقش اساسی دارند. این شرکت‌ها خدمات زیادی انجام می‌دهند و نقش بسزایی در تسهیل کارها در رشته‌های مختلف دارند که در این مقاله به طور مفصل در مورد آن توضیح داده‌ایم. 

 

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا