امور زیربناییتعاون و اشتغال

اتصال دانش به دنیای کار، با آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای

معاون وزیر کار، حلقه مفقوده نظام آموزش کشور را در اتصال به صنعت عنوان کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی، دنیای دانش را به دنیای کار وصل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، محمد امین سازگار نژاد در نشست امضای چند تفاهم نامه همکاری این سازمان، با اشاره به این که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و آموزش های مهارتی، به مثابه پلی است که دنیای دانش را به دنیای کار وصل می کند، بیان داشت: تمام صنایع بزرگ جهان که مدار تعالی و توسعه را طی کرده اند، در کنار خود نهاد آموزش را به عنوان پیش نیاز توسعه، رشد و بهره وری داشته اند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه انتقال تکنولوژی آموزشی در کنار ورود، خرید و انتقال تکنولوژی به کشور، امری ضروری است و پیوست آموزشی واردات باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: امروز توسعه منابع انسانی با کمک شرکای اقتصادی، ممکن است و همت، هم افزایی، اراده و تدبیر از هزینه مهم تر است.

سازگارنژاد، رمز موفقیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را در تحقق رسالت این سازمان، همکاری گسترده و تنگاتنگ با بخش خصوصی عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم که امضای این تفاهم نامه آغازی برای زندگی متعالی تر در حوزه توسعه منابع انسانی و شروعی برای کار پرخیر و برکت باشد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بر ضرورت پیوند آموزش و صنعت در راستای توسعه کشور تأکید کرد و افزود: پیوند آموزش و صنعت رمز موفقیت صنایع بزرگ دنیا است.

وی حلقه مفقوده نظام آموزش کشور را در اتصال به صنعت دانست و گفت: امیدواریم که آموزش و صنعت، همچون تار و پود در هم تنیده و فرش کسب و کار و زندگی از آن بافته شود.

معاون وزیر کار در ادامه گفت: در صنایع بزرگ دنیا از جمله شرکت های خودروسازی بزرگ دنیا آموزش، تحقیق و پژوهش و توسعه منابع انسانی کاملاً با هم گره خورده است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا