انرژی

تولید محصولات با فناوری پیشرفته در حوزه نفت و صنایع وابسته در واحدهای جهاد دانشگاهی

رییس جهاد دانشگاهی با حضور در غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، تاکید کرد: محصولاتی که واحدهای جهاد دانشگاهی در این حوزه تولید می‌کنند، جزو محصولات با فناوری پیشرفته و در راستای رفع نیازهای کشور است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دکتر حسن مسلمی نائینی روز گذشته با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که با شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» برگزار می‌شود، بازدید کرد.

همچنین بخوانید

وی با حضور در غرفه جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه که در آن آخرین دستاوردهای این نهاد در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته به نمایش درآمده است، گفت: واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی در سطح کشور فناوری‌ها و دستاوردهای ارزشمندی در حوزه نفت و صنایع وابسته، همچون ساخت دکل‌ها و مته‌های حفاری، بازوی بارگیری دریایی، واحد فرآورش نفت خام پیش‌ساخته، طراحی و ساخت موتور درون‌چاهی، دستگاه لوله مغزی سیار، بازیافت و زیست پالایی پسماندهای نفتی، نمک‌زدایی و… کسب کرده‌اند.

دکتر مسلمی نائینی با بیان اینکه محصولاتی که واحدهای جهاددانشگاهی در حوزه نفت‌، گاز و صنایع وابسته تولید می‌کنند، جزو محصولات با فناوری بسیار پیشرفته است، گفت: حضور در نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی این توانمندی‌ها و دستاوردهای به شمار می‌رود.

همچنین همزمان با حضور رییس جهاددانشگاهی در نمایشگاه، تفاهم‌نامه همکاری سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و شرکت نفت و گاز اروندان در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت به امضا رسید.

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، ساخت دکل‌های حفاری خشکی؛ ساخت انواع مته‌های حفاری دندانه‌ای؛ مته‌های حفاری؛ طراحی و ساخت بازوهای بارگیری؛ پمپ‌های برقی درون‌چاهی نفت(ESP)؛ سیستم کنترل دور الکتروموتورهای ولتاژ متوسط (VFD)؛ احداث واحد فرآورش نفت خام؛ نمک‌زدایی؛ تجهیزات کنترل‌کننده آلاینده‌های صنعتی هوا؛ پکیج پرتابل بازیافت و زیست‌پالایی پسماندهای نفتی؛ نشاسته حفاری، احیای چاه‌های کم بازده، ماده میکروبی امحاء کننده لکه نفتی آب سطحی بخشی از دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه نفت و انرژی هستند که توسط واحدهای سازمانی این نهاد در سطح کشور دنبال می‌شود.

برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که از روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به‌عنوان بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه با حضور هزار و ۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان آغاز به کار کرده است، تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا