صنعتصنعت، معدن، تجارت

گام نخست، اصلاح فضای حاکم بر خودروسازی است

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست بررسی چالش‌ها و راهکارهای توسعه صنعت خودرو که با حضور فعالان و مسئولان حکومتی، دولتی و بخش خصوصی این صنعت برگزار شد بر خصوصی‌سازی صنعت خودرو تاکید کرد.

علی نبوی در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع خصوصی‌سازی و واگذاری مدیریت به بخش غیردولتی گفت: تا فضای حاکم بر شرایط کلان و بیرون بنگاه در بخش خودروسازی اصلاح نشود، بخش خصوصی انگیزه‌ای برای ورود به دو خودروسازی بزرگ کشور ندارد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، درباره واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی، توضیح داد: با توجه به شرایط روز اقتصاد و مشکلات صنعت هیچ فعال بخش خصوصی حاضر نیست اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

معاون وزیر صمت با اشاره به اختلاف‌نظرهای مطرح برای خودرو در بورس گفت: تقریبا اواخر سال گذشته دعواهایی ورود خودرو در بورس داشتیم که رسانه‌ای شد و درنهایت پس از عرضه خودرو در بازار سرمایه باز هم حاشیه‌های این سیاست ادامه داشت.

نبوی ادامه داد: به نظر می‌رسد تا زمانی که مشکل خودسهامداری شرکت‌های خودروساز را حل نکنیم، واگذاری سهام‌های دولت در دو خودروساز نمی‌تواند به رفع مسئله کمک کند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا