کسب و کار

راز و رمزهای اقامت دانشجویی در مجارستان از زبان راهنمای مجارستان

 یافتن محل اقامت، درخواست ویزا و مجوز، یافتن فرصت‌های کاری پس از فارغ‌التحصیلی از چالش های پیش روی دانشجویان در مجارستان می‌باشد که در این نوشته نکات و راهنمایی لازم برای مواجه با این مسائل را ارائه دادیم

 

مجارستان کشوری زیبا و غنی از نظر فرهنگی در قلب اروپا است. بسیاری از دانشجویان بین المللی را که می‌خواهند سیستم آموزشی با کیفیت بالا، زندگی دانشجویی پر جنب و جوش و هزینه‌های زندگی مقرون به صرفه را تجربه کنند، جذب می‌کند. با این حال، زندگی در مجارستان شامل یکسری چالش‌ها مانند: یافتن محل اقامت، درخواست ویزا و مجوز، یافتن فرصت‌های کاری پس از فارغ‌التحصیلی می‌باشد. هر چند یکی از راه‌های دریافت اقامت در مجارستان، اقامت مجارستان از طریق تمکن مالی می‌باشد. در ادامه همراه باشید تا با این چالش‌ها و نکات مهم بیشتر آشنا شوید.

همچنین بخوانید

اقامت در مجارستان

نکات کمیاب راهنمای اقامت در مجارستان برای دانشجویان

دانشجویانی که می‌خواهند در مجارستان تحصیل کنند، بسته به ملیت و وضعیت ویزای خود، باید برخی از مراحل و الزامات را دنبال کنند. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید قبل از ورود به مجارستان برای دریافت اقامت و اخذ ویزای تحصیلی مجارستان اقدام کنند. همچنین باید یک بیمه درمانی نیز داشته باشند. اجازه اقامت و ویزا به آنها اجازه می‌دهد تا ۲۴ ساعت در هفته در طول ترم و حداکثر ۹۰ روز یا ۶۶ روز کاری در سال در خارج از زمان ترم تحصیل و کار کنند. همچنین باید هر سال مجوز و ویزای خود را تمدید کنند.

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می‌توانند بدون هیچ محدودیت یا مجوزی در مجارستان تحصیل و کار کنند. تنها لازم است آدرس خود را ثبت کرده و یک شماره شناسایی مالیاتی دریافت کنند.

 

نکات یافتن مسکن‌های دانشجویی و هزینه‌های اقامت در مجارستان

یافتن مسکن های دانشجویی و هزینه های اقامت در مجارستان

یافتن یک مکان خوب برای اقامت بخش مهمی از یک تجربه زندگی در مجارستان و تحصیل در دانشگاه های آن است. دانشجویان چندین گزینه برای انتخاب بعنوان مسکن دانشجویی در مجارستان دارند که شامل: خوابگاه، آپارتمان خصوصی یا آپارتمان مشترک هستند.

  1. خوابگاه‌ها: که معمولا ارزان‌ترین انتخاب برای اکثر دانشجو محسوب می‌شوند و هزینه ای بین ۲۰ تا ۳۰ یورو در ماه دارند. با این حال، ممکن است همیشه برای دانشجویان بین المللی در دسترس نباشند و حتی ممکن است فضا و امکانات محدودی نیز داشته باشند. دانشجویان می‌توانند برای استفاده از امکانات یک خوابگاه به دانشگاه خود درخواست دهند یا به دنبال خوابگاه‌های دیگر به صورت آنلاین باشند.
  2. آپارتمان‌های خصوصی: این سبک از آپارتمان‌ها راحت‌تر و جادارتر هستند، اما باید بدانید که گران‌تر هم هستند. متوسط اجاره ماهانه برای یک آپارتمان خصوصی در بوداپست ۲۰۰ یورو است، در حالی که در سایر شهرها این مبلغ می‌تواند کمتر باشد. اجاره آپارتمان در مجارستان معمولاً شامل پرداخت هزینه آب و برق، گاز، اینترنت و غیره نیز می‌‌شود که می‌تواند ماهیانه ۹۰-۱۵۰ یورو دیگر نیز به کل هزینه‌ها اضافه کند.
  3.  آپارتمان‌های مشترک: یک گزینه محبوب برای دانشجویانی حساب می‌شوند که می‌خواهند در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند و از طرفی نیز دوست پیدا کنند. این مدل از اجاره مسکن شامل اجاره یک اتاق یک نفره در آپارتمان شخص دیگری و به اشتراک گذاشتن یکسری امکانات مشترک مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی و… خواهد بود. متوسط اجاره ماهانه برای یک آپارتمان مشترک در بوداپست ۱۰۲ یورو است، که البته در شهرهای دیگر می‌تواند ارزان‌تر باشد.

دانشجویان می‌توانند برای جستجوی و یافتن مسکن دانشجویی در مجارستان از طریق دانشگاه خود یا از طریق سایت‌های مربوطه مانند Budapestagent.com کمک بگیرند.

 

نکات فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی

فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی مجارستان

دانشجویانی که از دانشگاه‌های مجارستان فارغ التحصیل می‌شوند، گزینه‌های مختلفی برای یافتن فرصت‌های کاری در مجارستان یا خارج از کشور دارند. فارغ التحصیلان دانشگاه‌ های مجارستان در همه جای اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شوند و می‌توانند بدون هیچ محدودیتی برای مشاغل در اتحادیه اروپا درخواست دهند.

با این حال، یافتن شغل در مجارستان ممکن است به سوابق، صلاحیت، تجربه و مهارت‌های زبانی فارغ التحصیل نیز بستگی داشته باشد. متوسط حقوق خالص ماهانه در مجارستان ۲۴۷۰۰۰ HUF معادل با ۶۹۰ یورو در سال ۲۰۲۰ بوده است.

از مشاغل پردرآمد در مجارستان می‌توان به دندانپزشکی، تجزیه و تحلیل مالی، مهندسی نرم افزار، حسابداری و تدریس اشاره کرد. برخی از بخش‌های رایجی که فارغ التحصیلان را استخدام می کنند عبارتند از واحدهای  IT ، مهندسی، تجارت، آموزش، گردشگری و رسانه.

همچنین فارغ‌التحصیلان می‌توانند با استفاده از سایت‌هایی مانند LinkedIn یا Indeed فرصت‌های شغلی در مجارستان پیدا کنند.

 

برای اخذ اقامت در مجارستان

بعنوان یک دانشجو باید برای برخی از چالش های پیش‌رو مانند یافتن محل اقامت، اخذ ویزای تحصیلی و مجوزها و یافتن فرصت های کاری پس از فارغ التحصیلی آمادگی‌های لازم را داشته باشید. می‌توانید از طریق دانشگاه مد نظر خود و یا از طریق سایت راهنمای مجارستان اطلاعات و راهنمایی بیشتری در این زمینه کسب کنید. مشاوران با تجربه و حرفه‌ای ما در موسسه راهنمای مجارستان خدمات مشاوره اختصاصی را برای دانشجویانی که قصد مهاجرت به مجارستان دارند ارائه می‌دهند، برای کسب راهنمایی‌های بیشتر در مورد فرآیند اخذ ویزای تحصیلی و اقامت در مجارستان به سایت راهنمای مجارستان با نشانی https://rahnamayemajarestan.com مراجعه کنید.

 

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا