بانکبانک و بیمه

دریافت خدمات سامانه چکاد با امضای دیجیتال

مدیرفناوری اطلاعات بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به رونمایی از این خدمت جدید گفت: چک دیجیتال سرویس کاملتری از چک است که  سرعت، دقت و امنیت بیشتری درعملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد و تمام قوانین چک کاغذی برای آن قابل اجراست و با یک امضای الکترونیکی اعتبار پیدا می‌کند.
محمدرضا مصطفوی افزود: سامانه چکاد با هدف ایجاد بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده است که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه مشتریان می توانند بدون محدودیت زمانی و مکانی درخواست چک الکترونیک خود را در سامانه  vbank.ir ثبت کنند، اظهارداشت: صرفه جویی در زمان و هزینه بویژه برای مشتری، امنیت بالا، اطلاع‌رسانی از وضعیت نقل و انتقالات چک و هزینه عملیاتی پایین و امکان جایگزینی در تمامی معاملات از جمله مزایای چک الکترونیک است.
مصطفوی امضای دیجیتال را لازمه برخورداری از برخی خدمات سامانه چکاد عنوان کرد و گفت: اپلیکیشن هامون متعلق به بانک مرکزی است و مشتری جهت داشتن امضای دیجیتال باید در این اپلیکیشن گواهی امضا خود را صادر  نماید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا